مشاهده مطلب

      ۱۳ آبان ۱۳۹۷      ۰             16503      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری و هماهنگ کننده طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با خانه معدن ایران و یک شرکت بخش خصوصی با هدف ایجاد همکاری در زمینه های فنی و اجرایی با در نظر گرفتن همه امکانات موجود اعم از فناوری موجود، منابع مالی، داده ها، اطلاعات و نیروی انسانی، تفاهم نامه امضا کردند.

این تفاهم نامه در راستای فعال سازی معادن کوچک، افزایش سطح اشتغال، افزایش تولیدات معدنی، حل مشکلات معادن کوچک، حمایت از فرآوری و ایجاد ارزش افزوده و در نهایت، دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده از ظرفیت ها و توانایی های علمی- اجرایی موجود است.

موضوع های این تفاهم نامه شامل آسیب شناسی و طبقه بندی موانع تولید معادن کوچک با محوریت معادن طلا و نقره به ترتیب اولویت استانی، حمایت و اجرای طرح های تولیدی و تحقیقاتی مشترک، توسعه همکاری های مشترک ملی و بین المللی، شناسایی منابع و اجرای راهکارهای مناسب برای جذب آنها است.

همچنین، همکاری در زمینه فناوری اطلاعات، رفع نیازهای طراحی و مهندسی، احداث زیرساخت ها، افزایش بهره وری کل عوامل تولید و رفع نیازهای تکنولوژی و مهندسی مربوط به خطوط تولید، از دیگر موضوع های تفاهم نامه مذکور است.

از جمله موارد همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، هماهنگی مجوزها و حل و فصل مسائل حقوقی، ارائه اطلاعات معدنی و فرآوری به شورای همکاری معادن کوچک، حمایت از تجمیع معادن کوچک در منطقه معدنی، حمایت برای ایجاد زیرساخت های واحدهای معدنی، انجام فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی و فرآوری مواد معدنی، ارتقای ایمنی واحدهای معدنی و ارائه آموزش های لازم است.

خانه معدن ایران و گروه زرمهر مارلیک (واقع در استان خراسان رضوی- شهرستان تربت حیدریه) نیز طبق این تفاهم نامه، همکاری لازم را با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اقداماتی همچون برگزاری جلسات در استان های مختلف، آموزش نیروی انسانی، ارتقای ایمنی و بهره وری، ارائه آمار و اطلاعات واحدها و نیز آسیب شناسی و طبقه بندی موانع تولید معادن کوچک و تجزیه و تحلیل آنها به عمل می آورند.

افزون بر این، تامین منابع مالی در راستای فعال سازی معادن کوچک، مشارکت در استخراج، ارائه خدمات فنی و تامین ماشین آلات، خرید مواد استخراج شده براساس آنالیز مواد معدنی مورد نیاز، از دیگر موارد همکاری خانه معدن ایران و این شرکت خصوصی است.

مدت اجرای این تفاهم نامه ۵ سال است که تمدید آن با توافق طرف ها امکان پذیر است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: