مشاهده مطلب

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۲      ۰             2413      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رییس هیات مدیره انجمن صنعت ریخته گری ایران اعلام كرد: این صنعت یكی از راهبردی ترین صنایع كشور است كه در توسعه فلزات اساسی مانند صنعت فولاد، آلومینیوم، مس و دیگر صنایع معدنی نقش مهمی ایفا می كند.
به گزارش ایمیدرو، نصرالله محمدحسین فلاح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: صنعت ریخته گری یكی از قدیمی ترین صنایع است و ایران از پیشگامان این صنعت در جهان محسوب می شود.
وی افزود: با وجود نیروهای انسانی مجرب و ماهر در صنعت ریخته گری ایران، بقای این صنعت در گرو رونق بازار است و امیدواریم با گسترش فعالیت های صنعتی و تولیدی در كشور شاهد رشد این صنعت دركشور باشیم.
فلاح، مهمترین خواسته های صنعت ریخته گری از دولت آینده را اجرای صحیح قانون ذكر كرد و گفت: با اجرای دقیق و صحیح قانون است كه بخش صنعت می تواند برنامه ریزی و سرمایه گذاری كند.
وی همچنین تسهیل در قوانین و مقررات و حمایت از تشكل های صنفی تمام صنایع را از دیگر خواسته های صنعتگران برشمرد و تعامل با دنیای خارج را یك اصل مهم برای بخش صنعت دانست.
عبدالحمید قدیمی دبیر انجمن صنعت ریخته گری نیز به خبرنگاران گفت: صنعت ریخته گری در سال گذشته ۷۰ میلیون یورو قطعات خام به خارج از كشور صادر كرد اما اكنون توان بیش از ۲۰۰ میلیون یورو صادرات در این صنعت وجود دارد.
وی افزود: صنایع بزرگ كشور باید حمایت كننده صنایع كوچك و متوسط باشند و همواره منافع ملی را بر منافع بنگاهی ترجیح دهد.
قدیمی كه به مناسبت برگزاری چهارمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی صنعت ریخته گری در تیر ماه سخن می گفت، ادامه داد: صنعت ریخته گری تاكنون در بسیاری از نمایشگاه های ذیربط در خارج كشور حضور یافته و به نظر من نمایشگاه باید ابزاری برای توسعه بازار تلقی شود.
محمود بندرچی مجری چهارمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی صنعت ریخته گری نیز گفت: در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ غرفه از صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی ، صنعت نفت، صنایع سیمان، صنایع ریلی و برخی صنایع دیگر دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.
وی افزود: این همایش و نمایشگاه به صورت دو سالانه برگزار می شود و در نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره های قبل تعامل بیشتری با صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی شده است.
بندرچی ادامه داد: چهارمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی صنعت ریخته گری از ۹ تا ۱۱ تیر ماه ۹۲ در محل هتل المپیك تهران برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش و نمایشگاه چند كارگاه تخصصی در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد با موضوع تجزیه و تحلیل وضعیت جهانی فولاد در ایران و دنیا در سال ۲۰۱۲ و پیش بینی آن تا پایان سال ۲۰۱۳ مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 برچسب ها :

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: