مشاهده مطلب

      ۰۹ تیر ۱۳۹۷      ۰             15857      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

صادرات انواع سنگ آهن دانه بندی ،کنسانتره آهن ،گندله،آهن اسفنجی ، کرومیت،مس و زغال سنگ از بندر شهید بهشتی جابهار محقق شد.

با راه اندازی ترمینال مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار امکان صادرات انواع سنگ آهن دانه بندی ،کنسانتره آهن ،گندله،آهن اسفنجی ، کرومیت،مس و زغال سنگ و نیز پهلوگیری کشتی های ۱۰۰ هزار تنی در این بندر مهیاشد.

محمد آرازش مدیر عامل شرکت توسعه تجارت زندگی گفت : با توجه به برخورداری این بندر از عمق بالای آبخور اسکله‌ها (۱۴ تا ۱۶ متر ) صاحبان معادن دولتی و خصوصی و تجار صادر کننده مواد زنجیره فولادی می توانند با استفاده از مزیتهای رقابتی ایجاد شده در امر صادرات نسبت به سایر بنادر جنوبی بهره مند شوند .

وی تصریح کرد:صادرات انواع سنگ آهن دانه بندی ،کنسانتره آهن ،گندله،آهن اسفنجی ، کرومیت،مس و زغال سنگ و تمامی مصالح ساختمانی از این بندر امکانپذیر شده است، ضمناً مسافت حمل دریایی از این بندر به بنادر چین ۶۱۰مایل نزدیکتر می‌باشد که در حدود هر تن ۲تا ۲٫۵ دلار و نیز با احتساب حدودا ۵/ دلار تخفیف در انجام عملیات بندری به نسبت سایر بنادرجنوبی کشورمان، اقتصادی تر میباشد که در نهایت به نفع صادر کنندگان خواهد شد.

وی افزود: هیچ نگرانی برایِ بار برگشت کامیونها وجود نخواهد داشت به طوری که هم اکنون بر حسب اعلام اداره کل گمرک و سازنان بنادر در استان ۱۵۰هزار تن بار (کود شیمیایی-شکر خام- برنج و گندم ) برای حمل به حاشیه شرقی کشور در بندر شهید بهشتی و کلانتری موجود میباشد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: