مشاهده مطلب

      ۱۴ مهر ۱۳۹۵      ۰             7129      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

سنگ‌آهن هماتیتی کم‌عیار وارد چرخه فولاد می‌شود

تکمیل چرخه فولاد و ایجاد هرچه بیشتر ارزش افزوده در استخراج محصولات معدنی با استفاده از پتانسیل سنگ‌آهن‌های کم عیار هماتیتی می‌تواند سرعت و حجم بیشتری به خود بگیرد.

ایجاد ارزش افزوده و نزدیک شدن به هدف‌گذاری ۵۵ میلیون تن باعث شده اهمیت استفاده از پتانسیل حداکثری معادن و منابع معدنی بیش از پیش خودنمایی کند؛ به گونه ای که با استفاده از فناوری های روز معدنی در حوزه فراوری می‌توان عملا بهره برداری از محصولات را به بالاترین میزان ممکن رساند.

در حالی که تا پیش از این هماتیت کم‌عیار سنگ آهن به عنوان باطله استفاده می‌شد یا به خاطر نبود تکنولوژی و بالا بودن هزینه فرآوری، راهی بازارهای خارجی می‌شد با افتتاح فرآوری سنگ آهن کم‌عیار هماتیتی معدن جلال‌آباد به ظرفیت سالانه ۶۲۰ هزار تن کنسانتره پرعیار با اشتغالزایی حدود ۱۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق جذب بخش خصوصی که در سه ماهه سوم سال جاری افتتاح می‌شود، حلقه دیگری بر حلقه تکمیل زنجیره فولاد افزوده خواهد شد.

تولید ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی از ذخائر هماتیتی کم‌عیار

استفاده از توان بخش خصوصی در جهت بکارگیری بهینه ذخائر کم عیار هماتیتی معادن ناحیه ایران مرکزی با هدف تولید حدود ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با استفاده از فناوری های نوین در مرحله انعقاد قرارداد است که این میزان نیز به توان تولیدی چرخه فولاد خواهد افزود.

این آمار در حالی است که در شش ماهه اول امسال حدود ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ معادل ۸.۲۸ میلیون دلار سنگ آهن هماتیتی دانه‌بندی با خلوص کمتر از ۴۰ درصد صادر شده‌ است که با وجود ایجاد واحدهای فرآوری این محصول می‌توان امید داشت که دیگر شاهد خام‌فروشی آن نباشیم.

همچنین صادرات سنگ آهن دانه‌بندی شده با خلوص بیش از ۴۰ درصد نیز در شش ماهه اول امسال حدود ۸.۱ میلیون تن و معادل ۳۱۹ میلیون دلار بوده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: