مشاهده مطلب

      ۰۴ آبان ۱۳۹۵      ۰             7151      اخبار معدن, مجتمع   Print This Post Print This Post
به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مجموع طرحهای جاری و در دست پیگیری فعلی توسعه معادن و صنایع معدنی ۲۱ طرح با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان می باشد.

سرمایه گذاری های انجام شده در طرح های تجهیز و در دست اجرای شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران طی دوره فعالیت خود از سال ۱۳۸۱ به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بخش معادن و صنایع معدنی تاکنون طرح های بسیاری را اجرا و به بهره برداری رسانده است.

مجموع طرحهای جاری و در دست پیگیری فعلی توسعه معادن و صنایع معدنی ۲۱ طرح با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان می باشد که از این تعداد ۶ طرح با سرمایه گذاری ۶۴۰ میلیارد تومان با استفاده از اعتبارات داخلی (درآمد شرکت ،فاینانس و …) فعال می باشند و تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان در این طرحها سرمایه گذاری انجام شده است. تعداد ۴ طرح با سرمایه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی فعال می باشد.

این طرحها نیز پیشرفت فیزیکی بین ۱۱ تا ۹۰ درصد داشته اند. ۱۱ طرح نیز با سرمایه گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان در برنامه واگذاری به بخش خصوصی قرار دارند که ۵ طرح تا کنون منجر به عقد قرارداد شده است.

به کارگیری مشاور خارجی در طرح تجهیز معدن زغالسنگ خمرود

به طور کلی طرحهای معدنی که امروزه در بخش زغالسنگ راه اندازی می گردند نیازمند و متکی به دانش فنی و فن آوری روز دنیا از نظر تجهیزات و تکنولوژی می باشند. با توجه به شرایط این معدن این امکان وجود داشت که استخراج این معدن به صورت مکانیزه برنامه ریزی گردد. لذا طراحی این معدن توسط مشاور خارجی انجام گردید. به کارگیری مشاور خارجی در این طرح از این نظر حائز اهمیت است که ضمن بهره گیری از تجربیات این کارشناسان در استخراج معدن به روش مکانیزه امکان انتقال تجهیزات خارجی مناسب با این طرح فراهم می گردد.

احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن

با عنایت به اینکه احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن در معادن سنگ آهن سبب ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی می گردد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران طرح احداث کارخانه فرآوری هماتیت جلال آباد را از طریق جذب سرمایه گذار در دست اجرا دارد. همچنین طرح احداث کارخانه دانه بندی چاه گز و احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن میشدوان و آنومالی شمالی از طرحهای اولویت دار این شرکت هستند و برنامه ریزی لازم برای احداث این کارخانه ها از طریق جذب سرمایه گذار درحال انجام است.

بهره برداری از املاح شورابه ها در دستور کار است

در چارچوب اهداف توسعه ای معادن و صنایع معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سطح کشور، تأمین همه مواد معدنی کاربردی جهت استفاده در صنایع مختلف می باشد. با در نظر گرفتن اینکه شورابه ها سرشار از مواد اولیه پر مصرف در صنایع گوناگون می باشد اجرای طرح پتاس خور و بیابانک به عنوان اولین تجربه این شرکت در استخراج مواد شورابه ای بوده است. با بهره گیری از تجربیات بدست آمده در این طرح، برنامه ریزی جهت بهره برداری از املاح شورابه های قم و املاح ترود از طریق جذب سرمایه گذار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: