مشاهده مطلب

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴      ۰             5325      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

سرمایه گذاری وسیع ایمیدرو برای توسعه زیربناها در معادن بزرگ کشور

طرح ایجاد زیربناها در معادن یکی از نیازهای اساسی و محوری برای تحقق سرفصل های سند اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی است.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، پروژه های اجرا شده بر اساس طرح توسعه زیربناها در معادن از سال ۸۷ تا ۹۳ پیگیری شد و در این مدت در مجموع ۳۴ پروژه راه سازی با اعتبار هزینه شده ۶۸۰ میلیارد ریال اجرا شدکه ۳۱۴ معدن را تحت پوشش قرار داد.
همچنین ۱۲ پروژه برق رسانی با ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۱۲۳ معدن را تحت پوشش قرار داده است.
پروژه های دیگر در دست اجرای سال ۹۳ شامل ۱۲ پروژه راه سازی و ۲ پروژه برق رسانی است که به ترتیب ۳۶ و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. کل اعتبارات درنظر گرفته شده برای تکمیل این پروژه ها ۶۶۶ میلیارد ریال است.
این گزارش حاکی است: در سال ۹۴ نیز برای توسعه زیربناهای معادن بزرگ، ۱۷ پروژه راه سازی و ۶ پروژه برق رسانی و همچنین ۱۰ پروژه ایمنی، امداد و نجات در اولویت اجرا قرار دارد که اعتبارات پیش بینی شده برای آنها در مجموع ۲۰۴۰ میلیارد ریال است.
فرایند تعیین اولویت مناطق معدنی برای اجرای پروژه های زیربنایی شامل شناسایی پتانسیل های معدنی و زیرساخت های موجود در آن ، تعیین و تعریف شاخص ارزش گذاری مناطق معدنی ، تعیین وزن شاخص های ارزش گذاری و اولویت بندی پروژه های زیربنایی مناطق معدنی است.
در بخش شناسایی پتانسیل های معدنی با استفاده از منابع اطلاعاتی دستگاه های مرتبط و بهره گیری از مشاوران معدنی و بازدیدهای میدانی ۲۴۰ منطقه معدنی ارزیابی و شناسایی شده اند.
طرح ایجاد زیربناها بر اساس سند ملی توسعه بخش های صنعت و معدن و برنامه چهارم به منظور ایجاد زیرساخت های مورد نیاز مناطق معدنی تعریف شده است.
بخشی از پروژه های در اولویت طرح در سال ۹۴ شامل پروژه های راه سازی در مسیر معادن طلای زرشوران، سرب و روی نخلک، زغالسنگ طبس، فیروزه نیشابور و شمال خوی و پروژه های برق رسانی شامل معادن طبس، زغالسنگ سراپرده و طارم است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: