مشاهده مطلب

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۵      ۰             6341      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش مجتمع معادن فلات مرکزی، امیر خرمی شاد با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا، زمینه ساز دور جدیدی از همکاری ها بین تهران و رم را به دنبال داشت، اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده در این سفر، امضای تفاهم نامه تاسیس شرکت مشترک میان سازمان ایمیدرو و شرکت دانیلی (DANIELI) در ایران (۶۰ درصد سهام مربوط به طرف ایتالیایی و ۴۰ درصد مربوط به ایمیدرو)، بود که این شرکت با نام معدنی و فلزی ایران و ایتالیا ثبت شده و مقدمات آن در حال انجام است و برای اجرای طرح های کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به ظرفیت ۶٫۵ میلیون تن فعالیت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: گزارش کار فعالیت شرکت یاد شده پس از نهایی شدن، مطالعه فنی و مالی آن انجام و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت آن آغاز می شود.
خرمی شاد، تفاهم همکاری با شرکت های ایتالیایی «دانیلی و فاتا» را برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش از دیگر برنامه های تهران و رم بر شمرد و تصریح کرد: این طرح ها با ظرفیت ۳۵۰هزار تن و نیز صنایع جانبی آن شامل بیلت، سیم و کابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع به ارزش ۱٫۷۳ میلیارد یورو است. علاوه بر آن، ساخت نیروگاه برق ۹۰۰ مگاواتی مربوط به این مجموعه از دیگر برنامه های پیش رو است.
وی ادامه داد: طرح های یاد شده در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همکاری در ماه جاری یا اردیبهشت ماه، تکمیل و فعالیت آغاز شود. همچنین، پیش بینی می شود شرکت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم (۱٫۷۳ میلیارد یورو) مشارکت کند که در این حوزه کارها از سوی ایمیدرو سازماندهی و هدایت می شود؛ در واقع ثبت شرکت مشترک و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش (فلزی و غیرفلزی) صورت می گیرد.
معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو خاطرنشان ساخت: برخی فاینانس ها که مورد تفاهم با شرکت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولاد مبارکه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته، در واقع از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است.
وی ادامه داد: توسعه نورد گرم فولاد مبارکه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش کل یک میلیارد یورو پیش بینی شده است.
منبع: ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: