مشاهده مطلب

      ۰۱ بهمن ۱۳۹۱      ۰             1533      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
مدير مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران اعلام كرد؛

ساخت سرند ارتعاشی مخصوص فرآوری مواد معدنی

مدير مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران اعلام كرد: اين مركز با طراحي و ساخت سرند ارتعاشي مرطوب با الك گوه اي در مقياس پايلوت و صنعتي با يك دهم قيمت مشابه خارجي، گام جديدي را براي بومي سازي تجهيزات فرآوري مواد معدني برداشت.

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، حسين عسگرزاده گفت: سرند مذكور پيش از اين از خارج كشور وارد مي شد اما با ساخت آن در مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني، كه به لحاظ كيفيت و كاربرد با نمونه خارجي آن رقابت مي كند، ديگر نيازي به واردات آن نيست.

وي افزود: اين مركز با ايجاد واحد ساخت تجهيزات تلاش دارد تا با كمك نيروهاي متخصص مركز به طور جدي در بومي سازي تجهيزات مورد نياز بخش فرآوري مواد معدني اقدام كند.
عسگرزاده با بيان اينكه در اين مركز در زمينه تمام مواد معدني فلزي و غيرفلزي ( به جز مواد راديواكتيو)، امكان پرعيارسازي و فرآوري وجود دارد، گفت: فرآوري يك بخش كليدي است كه محصول توليدي آن در صنايع پايين دستي كاربرد دارد.

وي با بيان اينكه اين مركز در ۱۰ ماه منتهي به پايان دي ماه امسال بر اساس برنامه هاي تعيين شده از سوي ايميدرو، مطابق اهداف پيش بيني شده حركت كرده است، افزود: با پرو‍‍ژه هاي در دست اجرا و همچنين قراردادهاي در حال انعقاد، برنامه پيش بيني شده اين مركز تا پايان امسال به طور كامل محقق مي شود.
عسگرزاده با اشاره به افزايش حضور بخش خصوصي در فعاليت هاي معدني، آمادگي اين مركز را براي ارايه خدمات مرتبط با بخش فرآوري انواع مواد معدني به فعالان بخش خصوصي اعلام كرد.
وي درباره نقش برگزاري نمايشگاه ها گفت: برگزاري نمايشگاه هاي معدني علاوه بر اينكه فرصتي است تا جامعه معدني كشور از نزديك با دستاوردهاي يكديگر آشنا شوند، كمك مي كند تا سازمان ها و شركت ها بتوانند خدمات خود را معرفي كنند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: