مشاهده مطلب

      ۰۳ بهمن ۱۳۹۱      ۰             1545      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

دکتر فريدون احمدي در نخستين گردهمايي روحانيون و امامان جماعت ايميدرو و شركت هاي تابعه با بيان اين مطلب افزود: دين و اخلاق از ضروريات محيط هاي كاري محسوب مي شود و ما بايد بر مبناي اعتقادات كار كنيم.

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، دكتر فريدون احمدي در نخستين گردهمايي روحانيون و امامان جماعت ايميدرو و شركت هاي تابعه با بيان اين مطلب افزود: دين و اخلاق از ضروريات محيط هاي كاري محسوب مي شود و ما بايد بر مبناي اعتقادات كار كنيم.
وي بيان داشت: براي حذف مشكلات فضاي كار همچون فساد اداري، تكريم ارباب رجوع و غيره، نيازمند توجه به نگرش دينداري هستيم.
رئيس هيات عامل ايميدرو با اشاره به اينكه روحانيون بايد فريضه امر به معروف و نهي از منكر را از مديران شروع كنند، اظهار داشت: با اين روند، بدنه واحد هاي كاري بهتر مي شود چرا كه سلسله مراتب اداري، مديران را الگو قرار مي دهند و رفتار خود را با آنها تطبيق مي دهند.
وي ادامه داد: بدون شك، فعاليت هاي كاري كه بر مبناي اعتقادي و ارزشي باشد، كارها مطلوب تر پيش خواهد رفت.
محمد اخلاقي نيا، رئيس شوراي فرهنگي ايميدرو، با اشاره به اينكه روحانيون مشعل هدايت جامعه بوده و بايد به فعاليت هاي فرهنگي دستگاه ها شكل و جهت دهند، گفت: چنانچه اين نقش (هدايت جامعه) مورد پذيرش جامعه قرار نگيرد و نيز روحانيون ابزار لازم را براي تحقق آن در اختيار نداشته باشند، تحول مناسبي در اين زمينه حاصل نخواهد شد.
وي ادامه داد: هدف از برگزاري اين همايش، ايجاد ارتباط منسجم با روحانيون و امامان جماعت ايميدرو و نيز آشنايي با مشكلات و بررسي راهكارهاي مناسب است.
رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر ايميدرو با اشاره به مسئوليت سنگين روحانيون، تصريح كرد: از جمله مسئوليت هاي روحانيون، تطهير ساحت دين از خرافات، به روز بودن و نيز منادي وحدت و برادري بودن است.
حجت الاسلام صادق زاده، معاون اجرايي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر كشور، در اين گردهمايي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر ۳ مرحله شامل قلبي، لساني و يدي دارد، گفت: تبلور اين فريضه در تذكر لساني است و تا آن را نهادينه نكنيم، آثار اين فريضه محقق نمي شود.
وي ادامه داد: مرحله يدي مربوط به قوه قضائيه است.
معاون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر كشور با اشاره به ضرورت اجراي ۳ اقدام براي نهادينه كردن فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر، اذعان داشت: نخستين گام، معرفي اين فريضه بزرگ الهي است كه روحانيون وظيفه انجام آن را برعهده دارند، دومين اقدام، احياي فرهنگ پذيرش سخن حق است.
وي افزود: سومين گام، آموزش شيوه هاي تذكر لساني است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: