مشاهده مطلب

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۲      ۰             1971      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

برای دومین بار طی ۳ سال گذشته، ظرفیت اسمی  تخلیه و بارگیری مواد معدنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس شکسته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،مسعود هندیان مدیر عامل این منطقه با بیان این مطلب گفت: به رغم تحریم ها در سال ۹۱ – که به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود- تخلیه و بارگیری مواد معدنی از ۶ میلیون تن تعیین شده توسط کارخانه سازنده، به رقم ۶ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۷۰۰ تن رسید.

وی افزود: از میزان محصول تخلیه و بارگیری شده، ۴۸درصد صادرات شده و ۹/۵۱ درصد نیز به شرکت های فولاد سازی مستقر در منطقه ارسال شده است. هندیان تصریح كرد: در این میان، نسبت به سال ۹۰، میزان صادرات ۴ درصد و تامین خوراک کارخانجات مستقر در منطقه، ۷۸ درصد افزایش داشته است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به اینكه رویکرد خانواده بزرگ این منطقه در سال جدید با سر لوحه قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب- که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده- هدف گذاری شده است، گفت: به همین منظور، برنامه ها بر مبنای افزایش تولیدات، افزایش صادرات غیر نفتی، توسعه و تامین زیر ساخت ها، بومی سازی تکنولوژی های موجود و نیز افزایش شاخص های بهداشتی، ایمنی، محیط زیست و سلامت برای کارکنان با محوریت توسعه پایدار برای منطقه تعیین شده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: