مشاهده مطلب

      ۰۹ شهریور ۱۳۹۴      ۰             5576      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

آزمایشگاه طرح عناصر نادر خاکی که با همکاری مشترک ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد احداث شده است، مورد بهره برداری اولیه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، با توجه به اینکه اجرای طرح عناصر نادر خاکی نیاز به یک آزمایشگاه تخصصی داشت، با انعقاد تفاهم نامه میان طرح عناصر نادر خاکی و مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد، این اقدام صورت گرفت.

اکبر حقیقی، مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد در این خصوص گفت: استان یزد یکی از استانهای مطرح در خصوص وجود پتانسیل های عناصر نادر خاکی است، بنابراین با عنایت به وجود فضا و امکانات کافی در این مرکز برای راه اندازی آزمایشگاه عناصر نادر خاکی، موضوع در کار گروهی که به منظور فعال سازی مرکز تشکیل شده بود مطرح و کلیات آن مورد توافق اعضاء قرار گرفت و در نهایت بصورت تفاهم نامه همکاری مشترک اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این آزمایشگاه در مرحله فعالیت آزمایشی است، افزود: به منظور اندازه گیری عناصر همراه عناصر نادر خاکی از دستگاه هایی همچون دستگاه جذب اتمی جهت اندازه گیری میزان مس، سرب، روی، نیکل، کروم، وانادیوم و دستگاه اسپکتروفتومتر برای اندازه گیری میزان آلومینیوم، آهن، فسفر، تیتانیوم ، منگنز در این آزمایشگاه بهره گرفته می شود. همچنین از روش شیمی تر نیز برای اندازه گیری بعضی از اکسیدهای عناصر استفاده می گردد.

حقیقی با اشاره به اینکه برای تکمیل این آزمایشگاه مقدمات خرید یک دستگاه ICP توسط مجری طرح مذکور انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که این دستگاه تا پایان سالجاری در این مرکز نصب و راه اندازی شود.

مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران تصریح کرد: با بهره برداری از این آزمایشگاه تخصصی، فعالیت های اکتشافی و پی جویی عناصر نادر خاکی در استان یزد و سایر استانهای کشور شدّت خواهد گرفت.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: