مشاهده مطلب

      ۰۷ بهمن ۱۳۹۱      ۰             1567      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مهندس وجيه ا… جعفري معاون امور معدني و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در جريان بازديد از غرفه شركت فولاد مباركه اصفهان در نمايشگاه سرمايه‌گذاري در معدن و صنايع معدني ايران  گفت: تأمين مواد اوليه موردنياز كارخانجات فولادسازي چه در بخش خصوصي چه در بخش دولتي يكي از راهبردهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت مي‌باشد كه در اين رابطه شناسايي و ارائه ذخائر جديد با توجه به فعاليت‌هاي ژئوفيزيك در دستور كار اين وزارتخانه قرار گرفته است كه با توجه به اقدامات انجام شده پتانسيل بسيار خوبي در اين بخش وجود دارد.
جعفري در ادامه گفت: از برنامه‌هاي ديگر معاونت معدني، وزارت صنعت، معدن و تجارت اين است كه بتواند مواد اوليه را با خلوص بالاتر در اختيار مصرف كنندگان قرار دهد و بر اساس نوع مصرف كارخانجات، سنگ آهن موردنياز هر بخش با معيارهاي خاص خود، در اختيار صنايع فولادسازي قرار مي‌گيرد كه در اين خصوص تلاش شده است مواد اوليه مطابق نوع تكنولوژي واحدهاي فولادسازي تحويل شود. به طور مثال فولاد مباركه اصفهان به سنگ آهن با درجه خلوص ۶۶% به بالا نياز دارد كه ما بر اساس شاخصه‌هاي مصرف در فولاد مباركه اصفهان كنستانتره موردنياز را در اختيار آنان قرار خواهيم داد.
ايشان اظهار نمود: در بخش تأمين مواد اوليه اولويت اصلي با واحدهايي است كه تلاش بيشتري در توليد فولاد كشور دارند و وظيفه ماست كه از آنها حمايت و پشتيباني نمائيم.
جعفري با اشاره به اينكه مواد اوليه جزء اركان اصلي توليد مي‌باشد، گفت: پيشنهاد شده است كساني كه قصد احداث كارخانه فولادسازي جديد دارند حتماً واحدهاي خود را در مناطقي احداث نمايند كه در تأمين مواد اوليه خود دچار مشكل نشوند.
وي افزود: با توجه به مصوبه‌هايي كه در سال جاري براي تعدادي از فولادسازي‌هاي كشور به امضاء رسيده، فولاد مباركه اصفهان سرمايه‌گذاري هاي خود را در معدن سنگ آهن سنگان آغاز نموده كه با احداث و راه‌اندازي كارخانجات توليد كنستانتره آهن و ۵ ميليون تن گندله براي اين شركت فراهم خواهد شد.
مهندس جعفري در خاتمه گفت: شركت فولاد مباركه اصفهان در راستاي تأمين مواد اوليه خود فعاليت‌هاي خوبي را آغاز نموده است و اين شركت پيشرو و الگو در توليد فولاد خاورميانه مي‌باشد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: