مشاهده مطلب

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳      ۰             5166      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر مهدی کرباسیان که در سی و نهمین اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور سخن می گفت، اظهار داشت: بخش معدن و صنایع معدنی در تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز توسعه و استقلال اقتصاد کشور جایگاه ویژه و راهبردی دارد.
وی ادامه داد: ایمیدرو از اواخر سال گذشته، برنامه ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشافی را شروع کرده و از اکتشافات انجام شده، طی ۶ ماه دوم امسال، ۲۰۰ میلیون تن سنگ آهن و ۱۲۰ میلیون تن زغال سنگ به ذخایر قطعی کشور افزوده شده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: طی سال های فعالیت معدنکاری علمی در ایران به دلیل سنگینی سایه نفت در اقتصاد و دولتی دیدن امر اکتشاف و اختصاص بودجه محدود به آن، از حدود یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع، تنها ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع مورد اکتشاف قرار گرفته بود که خوشبختانه طی یک سال اخیر، اکتشاف۲۰۰ هزار کیلومتر مربع عملیاتی شد.
کرباسیان با اشاره به جایگاه ۱۶ درصدی بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی کشورهای معدن خیز، تصریح کرد: در کشور ما این بخش تنها ۶ درصد تولید ناخالص ملی را در بر می گیرد و ما به عنوان سازمان توسعه ای در تلاش هستیم این نقش را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: از جمله مشکلات موجود، کمبود تجهیزات پیشرفته برای اکتشاف معادن به دلیل تحریم ها است که امیدواریم با گسترش تعاملات جهانی، بتوانیم فناوری های لازم را برای توسعه اکتشافات معادن تامین کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نقش سیستم اداری و دبیرخانه در توسعه فعالیت ها بسیار مهم است، گفت: نظام بروکراسی در دنیا به عنوان علم شناخته شده و آموزش داده می شود. موفقیت سازمان ها در گروه تلاش کار گروهی است و دبیرخانه ها در این موفقیت سهیم اند.
وی ادامه داد: دبیرخانه ها، حیات اداری و نظام سازمان است و مبنای حرکت سازمان ها و نهادها، به سیستم اداری (دبیرخانه ها) و مکاتبات وابسته است و چنانچه بخواهیم نظام اداری و دبیرخانه به خوبی بچرخد، همکاران فعال در این مجموعه باید تلاش کنند بهترین بهره وری و کیفیت را داشته باشند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: