مشاهده مطلب

      ۰۸ بهمن ۱۳۹۳      ۰             5120      اخبار اصلی   Print This Post Print This Post
مدير اكتشاف شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران خبر داد؛

ذخایر جدید سنگ آهن و زغالسنگ کشف شد

مدير اكتشاف شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران از كشف ذخاير جديد سنگ آهن و زغالسنگ در كشور خبر داد.

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از ايميدرو، حسام مقدم علي اظهار كرد: به دنبال اكتشافات و حفاري هاي صورت گرفته از سوي ايمپاسكو در سال جاري، ذخاير جديدي از مواد معدني كشف شده است.

وي با بيان اينكه در معدن جلال‌آباد اكتشافات در بخش غربي اين معدن كشف ذخيره ۳ ميليون تني را به دنبال داشته است، خاطرنشان كرد: در مطالعات اكتشاف تكميلي گل‌گهر در معادن ۲ و ۴ در مجموع بالغ بر ۹ ميليون تن ذخيره معدن افزايش يافته و در آنومالي جديد ۸ نيز بالغ بر ۹ ميليون تن ذخيره كشف شده است.

مدير اكتشاف شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران ادامه داد: به دنبال فعاليت‌هاي اكتشافي صورت گرفته در حوزه سنگ‌آهن فلات مرکزی ايران در آنومالي‌هاي مختلف از جمله چاه باشه، شيطور و گزستان و آنومالي شمالي نيز بيش از ۱۰۰ ميليون تن به ذخاير سنگ‌آهن كشور اضافه شد.

وي افزود: در حوزه زغالسنگ طبس با انجام ۲۶ هزار متر حفاري در مناطق مختلف از جمله كاليشور، كوچكعلي جنوبي بلوك ۲، مزينو و آبدوغي؛ فعاليتهاي اكتشافي در حال انجام است كه در پروده ۴ با ذخيره‌اي معادل ۱۲۰ ميليون تن همراه بوده و ذخيره كوچكعلي جنوبي نيز به ۲۳۲ ميليون تن افزايش يافته است.

مقدم علي تصريح كرد: فعاليتهاي اكتشافي ايمپاسكو در سال جاري افزايش قابل توجهي داشته است. با توجه به ديگر فعاليتهاي اكتشافي در دست اجرا در آينده نيز شاهد كشف ذخاير جديد مواد معدني در كشور خواهيم بود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: