مشاهده مطلب

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳      ۰             4803      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران(ايميدرو)،‌ دكتر حسن روحاني عصر يكشنبه در جلسه هيات دولت افزود: بخش معدن براي دولت اهميت زيادي دارد وبه همبن سبب از توسعه سرمايه گذاري در اين بخش و فعالتر شدن حوزه معدن و صنايع معدني استقبال مي كند.
وي ادامه داد: دولت پيشنهادات و نظرات مرتبط با توسعه فعاليت هاي حوزه معدن و صنايع معدني را مورد حمايت ويژه قرار خواهد داد .
اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور نيز از كميسيون اقتصادي دولت خواست توجه ويژه اي به تقاضاهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) داشته باشد و راهكارهاي قانوني براي حمايت از بخش معدن و صنايع معدني را به هيات وزيران ارائه دهد.
محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در اين جلسه گزارشي از آخرين وضعيت بخش معدن ارائه كرد و گفت: در حال حاضر ۵۴۰۰ معدن فعال در كشور داريم كه ۱۳۰ هزار نفر در اين بخش شاغل هستند و ميزان استخراج معادن نيز در سال ۹۲ به بيش از ۴۲۰ ميليون تن رسيده است.
نعمت زاده با اشاره به اهميت بخش معدن افزود: با برنامه ريزي هاي ايميدرو براي اكتشاف ۲۰۰ هزار كيلومتر مربع از اوايل بهمن ماه گذشته فعاليت هاي اكتشاف معادن در شرق كشور بويژه استان هاي خراسان و سيستان و بلوچستان آغاز شده كه پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري ۱۰۰ هزار كيلومتر و تا پايان سال آينده ۲۰۰ هزار كيلومتر كار اكتشاف معادن انجام شود كه اين ميزان دو برابر تاريخ اكتشاف معادن در كشور است.
وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گزارشي از آمار توليدات صنايع معدني ارائه كرد و گفت: توليد فولاد خام در سال ۹۲ به بيش از ۱۵ ميليون و ۷۰۰ هزار تن ، مس كاتد ۱۹۰ هزار تن، شمش آلومينيوم ۳۰۰ هزار تن، سيمان ۷۰ ميليون تن و كاشي و سراميك به بيش از ۳۰۰ هزار تن رسيد.
نعمت زاده افزود: همچنين ميزان صادرات فولاد در سال ۹۲ به يك ميليون و ۵۰۰ هزار تن رسيد كه رقم مطلوبي نيست و بايد افزايش يابد.
نعمت زاده با ارائه گزارشي از نقش بخش معدن و صنايع معدني در اقتصاد ، از دولت خواست نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد مقاومتي و همچنين برنامه خروج از ركود دولت مورد توجه قرار گيرد.
دكتر مهدي كرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل ايميدرو نيز در اين جلسه گزارشي از وضعيت بخش معدن و صنايع معدني و مشاركت بخش خصوصي براي فعال شدن در حوزه اكتشاف در استان هاي خراسان و سيستان و بلوچستان ارائه كرد.
كرباسيان همچنين با اعلام برنامه هاي آينده ايميدرو اظهار داشت: طرح هاي معدن و صنايع معدني كه در سال هاي قبل متوقف شده بود، در يك سال گذشته با مشاركت بخش خصوصي فعال شده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: