مشاهده مطلب

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴      ۰             6106      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۸ شرکت بزرگ معدنی کشور شامل گل گهر، چادرملو، مرکزی، سنگان، جلال آباد، میشدوان، سیرجان و فلات مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه، ۲۵ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۵۳۴ تن سنگ آهن تولید کردند این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی در مدت مشابه سال قبل به ۲۸ میلیون و ۷۹ هزار و ۲۶۹ تن رسید که این رقم نشان از کاهش ۸درصدی تولید به سبب افت تقاضای داخلی و خارجی برای سنگ آهن می دهد.

در این میان، شرکت های «گل گهر» ۸ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۹۹۵ تن، «چادرملو» ۷ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۴۶۶ تن، «مرکزی» ۴ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۱۷۷ تن، «سنگان» ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۴۲ تن، «جلال آباد» ۷۶۴ هزار و ۵۴۴ تن، «فلات مرکزی» ۴۷۴ هزار و ۴۳۳ تن، «میشدوان» ۳۹۷ هزار و ۸۹۰ تن و «سیرجان» ۲۴۷ هزار و ۱۸۷ تن سنگ آهن تولید کردند.

همچنین، میزان استخراج ماده معدنی این شرکت ها طی ۱۰ ماهه جاری به ۳۹ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۲۳ تن رسید که حاکی از کاهش ۱۱ درصدی استخراج سنگ آهن نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته است.
بنا به این گزارش، شرکت های بزرگ تولید کننده سنگ آهن (مرکزی، چادرملو، گل گهر، سنگان، جلال آباد، میشدوان، سیرجان و فلات مرکزی) در دی ماه امسال، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۵۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۶۲۰ تن)، حاکی از کاهش ۷ درصدی تولید این محصول است.

بازار سنگ آهن در داخل و خارج در پی رکود بازار فولاد جهانی طی سال های اخیر با تغییرات فراوانی در عرضه و قیمت مواجه شده که از دلایل اصلی آن، کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین واردکننده سنگ آهن جهانی است. در چنین شرایطی، قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد، از ۱۶۸ دلار سال ۹۰ به حدود ۴۷ دلار در تن طی سال جاری رسیده است. شرکت های سنگ آهن داخلی نیز همزمان با کاهش تقاضا و نبود صرفه اقتصادی، تولید خود را کاهش داده اند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: