مشاهده مطلب

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۳      ۰             4807      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، آمار توليد فولاد بخش دولتي و خصوصي كشور از ابتداي فروردين تا پايان تير ۹۳، حاكي از افزايش ۸٫۶ درصدي توليد فولاد خام است. به طوري كه شركت هاي دولتي و خصوصي در اين مدت ۵ ميليون و ۵۸۲ هزار و ۹۶۲ تن فولاد خام توليد كردند. اما ميزان اين رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۵ ميليون و ۱۳۷ هزار و ۸۷۵ تن بود.
طي مدت مذكور، شركت «فولاد مباركه» با توليد يك ميليون و ۸۵۲ هزار و ۸۱۹ تن، «فولاد خوزستان» يك ميليون و ۱۰۷ هزار و ۶۱۵ تن و «ذوب آهن اصفهان» ۹۳۵ هزار و ۳۰۱ تن، به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را در توليد فولاد خام كسب كردند. توليد كنندگان بزرگ بعدي فولاد  خام نيز شامل «فولاد هرمزگان» با توليد ۳۹۲ هزار و ۱۵۰ تن، «سبا» ۲۶۴ هزار و ۱۳۳ تن، «فولاد خراسان» ۲۴۷ هزار و ۵۱۱ تن، «فولاد آلياژي ايران» ۱۳۵هزار و ۱۷۱ تن و «گروه ملي صنعت فولاد ايران» ۳۸ هزار و ۷۱۲ تن بودند.
همچنين در ۴ ماهه نخست سال جاري، ۵ ميليون و ۷۷۹ هزار و ۸۲۶ تن انواع محصولات فولادي (ميلگرد، كلاف، لوله، تيرآهن، ورق عريض، ورق گرم و ورق گالوانيزه) توسط فولاد سازان كشور توليد شد كه حاكي از رشد ۲٫۵ درصدي توليد اين محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۵ ميليون و ۶۳۸ هزار و ۵۰۲ تن) است.
به گزارش ياد شده، در ماه خرداد، يك ميليون و ۲۹۰ هزار و ۸۲ تن «شمش فولادي» و يك ميليون و ۳۸۹ هزار و ۶۶ تن انواع «محصولات فولادي» در كشور توليد شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: