مشاهده مطلب

      ۲۵ دی ۱۳۹۲      ۰             3911      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خواستار افزایش اعتبارات بخش معدن برای اجرای طرح های توسعه ای این حوزه شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مهدی كرباسیان كه در مراسم معارفه مدیر عامل جدید شركت ملی فولاد ایران سخن می گفت تصریح كرد:‌ به تازگی برنامه جدید اكتشاف سنگ آهن آغاز شده و این برنامه كه با هدف تامین مواد اولیه صنایع معدنی و صنعت كشور به اجرا در آمده اعتبارات كافی نیاز دارد.
رییس هیات عامل ایمیدرو به قرارداد ایمیدرو ،‌سازمان زمین شناسی و بانك ملت اشاره كرد و گفت:‌ فاز نخست احیای بخش معدن با برنامه اكتشاف ۱۲هزار كیلومتر مربعی شروع شده و پس از یكسال سطح اكتشاف به ۲۰هزار و در نهایت ۲۰۰هزار كیلومتر مربع از مساحت كشور را در بر می گیرد. وی تاكید كرد:‌ زمانی می توان به اجرای طرح های صنایع معدنی امیدوار شد كه بخش اكتشاف خوراك آتی صنایع را تامین كند. به گفته وی اجرای برنامه در سطح ۲۰۰هزار كیلومتر مربع به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره جایگاه سازمان های توسعه ای در كشورهای پیشرفته گفت: ژاپن به عنوان یك كشور صنعتی سازمانی همچون ایمیدرو و ایدرو در اختیار دارد و به رغم اینكه اقتصاد آن كشور در اختیار بخش خصوصی است همواره به تقویت سازمان توسعه ای خود می پردازند. كرباسیان ،‌وجود سازمان های توسعه ای را زمینه ساز گسترش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی خواند.
وی همچنین به اقدامات جدید دولت برای لغو تصمیم واگذاری شركت ملی فولاد اشاره كرد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی و اقدامات معاون اول رییس جمهوری ،‌وزیر اقتصاد و دارایی،‌ هیات عالی واگذاری و سازمان خصوصی سازی و همچنین همكاری مجلس شورای اسلامی مصوبه واگذاری این شركت لغو شد.
رییس هیات عامل ایمیدرو به برنامه چشم انداز تولید فولاد در كشور اشاره كرد و خواستار استفاده از روش های متنوع برای تولید فولاد شد. به گفته وی با توجه به ذخایر بالای زغالسنگ حرارتی در كشور می توان بخشی از بار تولید فولاد با استفاده از گاز طبیعی را كاهش داد.
رییس هیات عامل ایمیدرو ،‌ وظیفه فعلی شركت ملی فولاد را راه اندازی طرح های استانی فولاد اعلام كرد و اظهار داشت:‌ با توجه به تجربه ۵۴ ساله این شركت ،‌ مشكلات موجود حل و فصل خواهد شد. كرباسیان گفت: با توجه به سوابق و تجربیات مدیر عامل جدید شركت ملی فولاد امید تازه ای برای به سرانجام رساندن طرح های فولادی در استان ها ایجاد شده است.
محمد خانداداش پور نیز در این جلسه گفت:‌ برنامه های شركت ملی فولاد فراتر از طرح های استانی است به این دلیل كه فعالیت این شركت در سطح ملی تعریف شده است. وی تمركز در تصمیم گیری را یكی از نیازهای شركت ملی فولاد ذكر كرد و اظهار داشت: تسریع در راه اندازی طرح های استانی ،‌بازنگری در طرح جامع فولاد و مطالعه برای توسعه این صنعت در سواحل خلیج فارس را به عنوان اولویت های شركت ملی فولاد است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: