مشاهده مطلب

      ۲۵ آبان ۱۳۹۴      ۰             5786      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

دکتر جعفر سرقینی؛ معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعامل سازنده منابع طبیعی با معدنکاران در این روزها گفت: تفاهم نامه انجام شده بین منابع طبیعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت دستاورد مهمی در دولت یازدهم است و لازم است در سطح استان ها و ملی به دقت اجرا شود.

وی در ادامه افزود: اهمیت بخش معدن در اقتصاد ملی و به صورت ویژه در برنامه ششم توسعه دیده شده چرا که معدن به زمین متصل است.

سرقینی خاطر نشان کرد: در دوران تحریم معدن به عنوان تنها بخشی بود که کمترین آسیب را دید بنابراین تمام دستگاه ها از جمله منابع طبیعی باید به ما کمک کنند تا بتوانیم نقش معدن در اقتصاد مقاومتی را پر رنگ تر کنیم.

معاون امور معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: در کشور ۷ هزار معدن کوچک مقیاس داریم که به مراتب این معادن بیشترین مشکلات را با منابع طبیعی دارند بنابراین انتظار می رود دوستان منابع طبیعی نیز همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای صحیح دستورالعمل تدوین شده فی مابین منابع طبیعی و وزارتخانه گفت: متاسفانه رعایت نکردن برخی موارد دستورالعمل از سوی دوستان منابع طبیعی بیشتر از معدنی ها است.

سرقینی اظهار داشت: لازم نیست در یک شهر کوچک تعدد معادن کوچک را داشته باشیم بلکه باید دفترچه مشخصات معادن را در این شهرها تهیه کنیم و معادن را به مزایده بگذاریم و حتی در معادن طبقه یک پروانه اکتشاف صادر نشود تا بخش اعظمی از مكاتبات با منابع طبیعی کاهش یابد.

سرقینی در خاتمه گفت: باید ببینیم در تخریب منابع طبیعی سهم معدن چه میزان است و اگر به درستی بررسی کنیم خواهیم دید نقش معدن در مقایسه با سایر موارد و بخش های مخرب منابع طبیعی بسیار بسیار ناچیز خواهد بود.

گفتنی است در بخش بعدازظهر این گردهمایی پاسخگویی به سوالات مطرح شده از سوی بخش معدن و منابع طبیعی و جمع بندی نقطه نظرات و پیشنهادات در راستای بازنگری و تكمیل توافقنامه به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرا و ابلاغ آن به استان ها با حضور مدیر کل دفتر اکتشاف، مدیر کل دفتر بهره برداری و نظارت بر معادن و نیز معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری انجام شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: