مشاهده مطلب

      ۱۹ آبان ۱۳۹۲      ۰             3586      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام كرد: واگذاری مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران غیر كارشناسی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی كرباسیان در جمع هیات اجرایی جدید مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، با بیان این مطلب گفت: تصمیم به واگذاری این مركز، تصمیمی اشتباه، غیركارشناسی و خلاف منافع توسعه و سرمایه گذاری در معادن است و درنتیجه، تقاضا شده این مركز مهم، واگذار نشود.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینكه توسعه حوزه پژوهش از جمله وظایف حاكمیتی ایمیدرو بوده و به همین دلیل، مصلحت نیست مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران واگذار شود، گفت: توسعه این مركز از جمله تكالیف ما است و این مركز ملی با برخورداری از تجهیزات مدرن و نیروی متخصص، باید فعال تر شود و ظرفیت بالای موجود، ایجاب می كند كه فعالیت های پژوهشی كاربردی آن در حوزه داخلی و منطقه ای گسترش یابد.
وی افزود: از این رو، تدوین برنامه ریزی كوتاه مدت و میان مدت برای تجهیز امكانات و ارتقای جایگاه این مركز ضروری بوده و برای توسعه فعالیت های پژوهشی آن، باید برنامه ریزی جامعی صورت گیرد. همچنین، استفاده از فن آوری های روز دنیا، جزو وظایف اصلی این مركز قرار گیرد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به موضوع برقراری ارتباط مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با خارج، تصریح كرد: برقراری ارتباط با مراكز پژوهشی بین المللی با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی، دعوت از دانشجویان و پژوهشگران داخلی و خارجی برای همكاری با مركز یاد شده و نیز برقراری ارتباط با ژورنال های بین المللی، موجب بالابردن سطح علمی و پژوهشی این مركز خواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: برقراری سیستم بهره وری و ایجاد محیطی مناسب برای افزایش انگیزه كار در چنین مراكزی ضروری است.
همچنین، حسین عسگرزاده، مدیر مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای این مركز برای توسعه خدمات پژوهشی، گفت: برای توسعه فعالیت ها، برنامه ایجاد نمایندگی در ۳۰ استان را به تصویب رسانده ایم و در بخش خارجی نیز، با كشورهایی نظیر افغانستان و عمان مذاكراتی انجام شده است.
وی در ادامه به برنامه های این مركز اشاره كرد و گفت: راه اندازی آزمایشگاه زغال سنگ، واحد تحقیقات فلزات استراتژیك، بخش تحقیقات عناصر نادر و نادر خاكی و نیز راه اندازی بخش تحقیقات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله این برنامه ها است.
علی اصغر خدایاری، عضو هیات علمی دانشگاه پردیس فنی دانشگاه تهران و عضو هیات اجرایی مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران نیز با بیان اینكه این مركز نباید محدود به خدمات پژوهشی به شركت های خاص باشد، اظهار داشت: این مركز باید به عنوان بخشی از استراتژی توسعه معدن و صنایع معدنی كشور تلقی شود و ایمیدرو باید برای آن، جایگاه مناسبی در نظر گیرد.
وی افزود: در صورت نیاز، باید در سیاست های اولیه آن بازنگری و مدل های جدیدی برای توسعه این مركز طراحی شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: