مشاهده مطلب

      ۱۵ دی ۱۳۹۲      ۰             3872      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران از ايميدرو، «علی صدیقی فر» با بیان این مطلب گفت: تاکنون، ۳۷ پروژه زیربنایی با اعتبار ۷۰۰میلیارد ریال در قالب طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی در ادامه گفت: این پروژه ها در ۲ بخش راهسازی و برق رسانی بوده كه در نقاط مختلف كشور اجرا می شود.
مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی يادآور شد :  این طرح به منظور احداث و توسعه زیرساخت های مورد نیاز مناطق معدنی با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، ایجاد زمینه های بیشتر و بهتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، افزایش اشتغال در بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۸۵ آغاز شده بود.
به گفته صديقي فر؛ بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط مشاوران طرح، ۷۵۰ منطقه معدنی بر اساس شاخص های تعریف شده (شامل میزان و ذخیره معدنی نوع و ارزش ماده معدنی، میزان اشتغال زایی و محرومیت منطقه) شناسایی شدند که از این میان، ۴۰ پروژه راهسازی و ۴۰ پروژه برق رسانی در اولویت اجرا قرار گرفتند.
وی افزود: در حال حاضر، در مجموع ۱۸۰ پروژه زیربنایی مطالعه شده (اعم از مطالعات امكان سنجی شده و تفضیلی) در اولویت اجرا قرار دارند که در صورت تامین اعتبار، با برنامه زمان بندی مناسب اجرایی خواهد شد.
صديقي فر در پايان گفت:  طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی که بر اساس سند ملی توسعه بخش های صنعت و معدن تعریف شده- یکی از طرح های اساسی و محوری برای تحقق سر فصل های سند اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: