مشاهده مطلب

      ۲۶ دی ۱۳۹۱      ۰             1485      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت بر بهره‌برداري از پتانسيل‌هاي معدني كشور در شرايط تحريم تاكيد كرد.

به گزارش «شاتا»، وجيه‌الله جعفري افزود: بخش معدن يكي از مزيت‌ها و برگ برنده‌هاي اقتصادي كشور براي مقابله با شرايط تحريم است.
وي با بيان اينكه بخش معدن نشان داده كمترين تاثير‌پذيري را از ناملايمات و مشكلات خارجي دارد، گفت:‌ در بحران اقتصاد جهاني در سال ۱۳۸۸ نيز بخش معدن كمترين آسيب را از اين بحران ديد و در شرايط فعلي و فشارهايي كه به اقتصاد كشور وارد مي‌شود نيز بخش معدن كمترين آسيب‌ها را از اين ناحيه متحمل شده است.
جعفري اضافه كرد: پتانسيل‌هاي بخش معدن در حدي است كه در شرايط فعلي رشد قابل توجهي در توليد انواع محصولات معدني و صنايع معدني از جمله سيمان، فولاد، مس، خاك‌هاي صنعتي و سنگ‌هاي تزئيني داشته‌ايم.
به گفته وي در ۹ ماه گذشته صادرات انواع محصولات معدني و صنايع معدني افزايش يافته و كشورهاي خريدار به دليل ماهيت مواد معدني نمي‌توانند از خريد اين محصولات از ايران چشم‌پوشي كنند.
وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه و همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني تصريح كرد: براي بهره‌برداري درست از پتانسيل‌هاي معدني كشور، سرمايه‌گذاري در بخش اكتشاف بايد افزايش يابد چرا كه در صورت توجه به اين بخش، اهداف برنامه پنج ساله توسعه و چشم‌انداز ايران ۱۴۰۴ در بخش معدن به خوبي تحقق خواهد يافت و نمايشگاههايي از اين دست مي تواند سبب نهادينه شدن فرهنگ سرمايه گذاري در بخش معدن شود.
به گفته جعفري، هرگونه سرمايه‌گذاري در معادن و صنايع معدني با توجه به آن‌كه اين بخش از نظر مواد اوليه به‌طور حداكثري وابسته به داخل كشور است، ارزش افزوده زيادي را به‌ويژه در شرايط تحريم نصيب كشور خواهد كرد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: