مشاهده مطلب

      ۱۵ دی ۱۳۹۴      ۰             5965      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ در فهرست ۲۰ تولیدکننده بزرگ این ماده معدنی،‌ واله برزیل در رتبه نخست قرار دارد. این شرکت در سال گذشته میلادی ۵۲۳ میلیون تن سنگ آهن تولید کرد.
این ۲۰ تولیدکننده بزرگ سنگ آهن با تولید ۲ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تن،‌ حدود ۷۰درصد از کل تولید جهانی این ماده معدنی را در اختیار دارند. در سال گذشته میلادی افزون بر ۳ میلیارد و ۴۱ میلیون تن سنگ آهن در دنیا تولید شد.
در فهرست غول های سنگ آهن،‌ شرکت انگلیسی ریوتینو با ۴۶۳ میلیون تن جایگاه سوم را تصاحب کرد. شرکت بی اچ پی بیلیتون استرالیا ۳۹۵ میلیون تن سنگ آ‌هن تولید کرد و رتبه سوم را در اختیار گرفت. شرکت فورتسکیو استرالیا اما با فاصله قابل توجه با شرکت هموطن خود با تولید ۹۳ میلیون تنی در رتبه چهارم جای گرفت. شرکت آرسلور میتال انگلیس هم با ۸۲ میلیون تن رتبه پنجم جهانی را از آن خود کرد.
ایمیدرو نیز که تولید خود را با احتساب شرکت های همکار (در تولید سنگ آهن) اعلام کرده،‌ با تولید ۳۵٫۸ میلیون تن شانزدهمین تولیدکننده این ماده معدنی شد. جایگاه پانزدهم اما در اختیار شرکت هندی اِن ام دی سی قرار گرفت. این شرکت توانست در سال ۲۰۱۵، تولید ۳۶٫۳ میلیون تن سنگ آهن را به ثبت برساند.
پس از ایمیدرو نیز شرکت سی اس ان برزیل با تولید ۳۰ میلیون تنی،‌ در جایگاه هفدهم ایستاد. در انتهای این فهرست نیز شرکت آمریکایی یو اس استیل قرار گرفت که توانست ۲۵٫۳ میلیون تن سنگ آهن در سال گذشته میلادی تولید کند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: