مشاهده مطلب

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۲      ۰             3014      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اجرای طرح ها ی توسعه ای ایمیدرو، علاوه بر تامین منابع و امكانات، لازم است از توان و مشاركت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای هیات عامل قبلی و جدید ایمیدرو افزود: تشویق بخش خصوصی برای حضور در طرح های توسعه ای ایمیدرو، كمك می كند تا در اجرای برخی پروژه ها نظیر۷ طرح فولادی تسریع شود.

وی بر لزوم فعال تر كردن معادن و صنایع معدنی تاكید كرد و گفت: باید در مواد معدنی ارزش افزوده زیادی ایجاد شود و علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدها، صادرات هم داشته باشیم.

نعمت زاده صنایع انرژی بر را مزیت كشور دانست و اظهار امیدواری كرد كه ایمیدرو به عنوان یك مجموعه بزرگ وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت كه از ۱۱ سال قبل فعالیت های خود را آغاز كرده است، بتواند با همفكری مدیران و كاركنان و درایت اعضای هیات عامل شاهد حركت های جدیدی در این مجموعه باشیم.

معاون وزیر و رییس هیات عامل جدید سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی كمك كنند تا اهداف قانون برنامه پنجم و همچنین سند چشم انداز محقق شود.

مهدی كرباسیان گفت: با بخش های مختلف صنعت و اقتصاد آشنا هستم و از حوزه معدن و صنایع معدنی دور نیستم لذا امیدوارم بتوانم با همفكری مدیران این مجموعه، خدمتگزار مردم باشیم.

همچنین در این مراسم، امیر امینی معاون سابق وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به سیاست های جدید كشور، استراتژی های كلان ایمیدرو نیازمند بازسازی است.

وی ادامه داد: توانمندی های سازمان نباید به بهانه های مختلف مغفول بماند و سیاست های كلان باید با توجه به رویكرد و توان بخش خصوصی، تغییر، تعویض و بهینه سازی شود.

رئیس سابق هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان كرد: همچنین، شفاف سازی فعالیت ها و عملكرد سازمان، تضامین بانك ها، شفاف سازی قیمت سنگ آهن، تكمیل چارت سازمانی و جلوگیری از رانت خواری، از جمله نكاتی است كه این سازمان باید به دنبال آن باشد.

امینی با اعتقاد بر اینكه توسعه ایمیدرو نیازمند توجه به مولفه هایی همچون توسعه مناطق ویژه، تولید تكنولوژی و بومی سازی، تولید فلزات استراتژیك، توسعه اكتشافات با پشتوانه بیمه های تخصصی و صندوق های بیمه ای است، تصریح كرد: در ۵ ماه فعالیت اینجانب، سعی شد به جای تغییر، از توان مجموعه سیستم بهره برده شود تا موانع توقف پروژه ها شناسایی شود.

وی ادامه داد: همچنین، با همكاری دوستان ضمن تحلیل توقف پروژه ها، درصدد تدوین راهكارهای كوتاه مدت و میان مدت بودیم. در این میان، پروژه هایی همچون ۷ طرح فولادی، معادن سنگان، معادن سیرجان، معادن زغال سنگ طبس، كك سازی سوادكوه، نفلین سینیت و غیره فعال تر شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: