مشاهده مطلب

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴      ۰             5320      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)؛ « جعفر سرقینی » گفت : این برنامه در ۱۳ بند تنظیم شده و قابل اجرا در کلیه معادن کشوراست.
به گفته وی؛ این برنامه ها شامل:توسعه فعالیتهای اکتشافی به روش سیستماتیک ، توسعه واگذاری پهنه های معدنی به بخش خصوصی با تسهیل در شرایط ، تجمیع محدوده های اکتشافی موجود در استانها ، تکمیل سامانه کاداستر و اکترونیکی نمودن تمام فرآیندهای معدنی می باشذ
معاون امور معادن وصنایع معدنی گفت: همچنین  بازنگری شرایط تعیین صلاحیت های فنی و مالی سرمایه گذاران معدنی ، ایجاد شرکتهای مهندسی معدن در سراسر کشور ، عملیاتی کردن پایش میزان استخراج مواد معدنی از چند معدن مهم ، عملیاتی کردن تحقق منابع ۶۵ و ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن برای توسعه زیر ساخت ها و فعالیتهای معدنی در سال ۹۴ دنبال می شود.
معاون امور معادن وصنایع معدنی یادآور شد : در نهایت  تکمیل زنجیره تولید وبه حداقل رساندن خام فروشی مواد معدنی ، توسعه و تقویت فعالیتهای نظارتی و ترویجی برای ایمنی و بازرسی معادن و ارزیابی ریسک در معادن ؛ تجهیز معادن ذغال سنگ به سامانه های مدرن کنترل گاز و تجهیزات ایمنی ، ایجاد پایگاههای امداد و نجات در مناطق ذغال خیز و افزایش تولید محصولات معدنی با هدف توسعه و تسهیل صادرات از برنامه های اصلی این بخش در سال جاری است
سرقینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس برآورد انجام شده تا پایان سال ۹۳ به تعداد ۵ هزارو ۴۰۰ معدن فعال درکشور شناسایی شده که این تعداد به غیر ارز معادن شن وماسه است که تعداد آنها بالغ بر۳ هزارو ۵۰۰ واحد است.
وی تصریح کرد :‌ طی سال گذشته میزان ذخایرموادمعدنی درمعادن کشوربالغ بر ۴۳ میلیارد تن است.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت یادآور شد :  طی سال گذشته میزان استخراج  مواد معدنی ازمعادن فعال در کشور حدود ۴۰۰ میلیون اعلام شده است.
وی افزود :  طی سال گذشته مجموع میزان وصول حقوق دولتی از معادن ۳۲ استان کشور بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان بود که این میزان نسبت به سال گذشته خود با کاهش ۱۲ درصد یمواجه بوده است.
سرقینی در پایان گفت: سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی از هفت دهم درصددر سال ۱۳۸۶ به ۱٫۲درصد در نه ماهه سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: