مشاهده مطلب

      ۰۹ تیر ۱۳۹۳      ۰             4623      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومي ايميدرو، عباس بيك در آستانه روز صنعت و معدن (۱۰ تير) در جمع خبرنگاران بازديد كننده از مجتمع چادرملو افزود: معدن چادرملو در توسعه اقتصادي استان و كشور نقش مهمي ايفا مي كند و تاكنون براي بيش از سه هزار نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرده كه با اجراي طرح هاي توسعه اي ميزان اشتغال افزايش خواهد يافت.
وي گفت: در سه ماه نخست امسال علاوه بر توليد كنسانتره، بيش از ۳۸۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندي و ۲۷۰ تن آپاتيت (فسفات) توليد شده است.
بيك از راه اندازي كارخانه فولاد چادرملو با ظرفيت سالانه يك ميليون تن تا پايان امسال خبر داد و افزود: اين كارخانه در حال حاضر ۸۷ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي اضافه كرد: در سال جاري همچنين فازهاي ۱ و ۲ نيروگاه ۵۰۰ مگاواتي و واحد نورد فولاد ابركوه با ظرفيت سالانه ۴۵۰ هزار تن به بهره برداري خواهدرسيد.
بيك ادامه داد: بر اساس اكتشافات انجام شده تاكنون در ايران ۴/۴ ميليارد تن ذخيره معادن سنگ آهن برآورد شده كه ۲٫۵ تا ۳ ميليارد تن آن قابل برداشت است و در چادرملو نيز از ۴۰۰ ميليون تن ذخيره برآورد شده ۳۲۰ ميليون تن آن قابل استحصال است.
جانشين مديرمجتمع چادرملو درباره برنامه هاي آينده اظهار داشت: اجراي طرح توسعه گندله سازي از ۳٫۴ به ۴ ميليون تن در سال ۹۴ ، بهره برداري از طرح آهن اسفنجي با ظرفيت ۱٫۶ ميليون تن در سال ۹۵ و افتتاح طرح فولادسازي ابركوه با ظرفيت سالانه ۶۰۰ هزار تن از برنامه هاي آينده چادرملو به شمار مي رود.
بيك درباره بومي سازي گفت: با حمايت مجتمع معدني و صنعتي چادرملو تاكنون ۵۷۰۰ قطعه از تجهيزات و قطعات مورد نياز در بخش هاي استخراج، بهره برداري و توليد بومي سازي و ساخت داخل شده كه اين تعداد حدد ۶۰ درصد از كل تجهيزات مورد نياز مجتمع است.
وي افزود: همچنين براي ساخت داخل كردن بقيه قطعات و تجهيزات مورد نياز چادرملو بتدريج در حال مذاكره با شركت هاي ايراني هستيم.
بيك اظهار داشت: مجتمع چادرملو در حال حاضر ۳۴٫۱ درصد سنگ آهن كشور را توليد مي كند و در اين زمينه مقام نخست را دارد و پس از آن معدن گل گهر با ۲۵ درصد داراي رتبه دوم است.
اين گزارش حاكيست: ايران با توليد ۳۴ ميليون تن سنگ آهن در سال ۲۰۱۳ ميلادي در جايگاه دهم جهان قرار دارد و ۱٫۲۵ درصد از توليد جهاني را به خود اختصاص داده است.
يادآور مي شود: ۲۲ نفر از خبرنگاران رسانه هاي گروهي در چارچوب برنامه هاي روز صنعت و معدن به دعوت روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) از بخش هاي مختلف مجتمع معدني و صنعتي چادرملو در استان يزد بازديد كردند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: