مشاهده مطلب

      ۲۰ تیر ۱۳۹۲      ۰             2619      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مدیر مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام كرد: تقاضای بخش خصوصی برای افزایش فرآوری مواد معدنی با مراجعه به این مركز افزایش یافته و روندی صعودی دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسین عسگرزاده گفت: عمده تقاضاهای بخش خصوصی برای فرآوری، از سال گذشته تاكنون در بخش مواد معدنی فلزی مانند سنگ آهن و مس بوده است.

وی افزود: این مركز همچنین ۲ پرو‍ ژه مواد معدنی غیرفلزی از جمله كائولن برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر را در دست اجرا دارد. كائولن در تولید كاشی و سرامیك كاربرد دارد.
عسگرزاده، فرآوری مواد معدنی را یكی از كلیدی ترین راههای جلوگیری از خام فروشی ذكر كرد و اظهار داشت: به عنوان مثال اگر سنگ آهن به جای دانه بندی ، به كنسانتره سنگ آهن تبدیل شود، می تواند به مصرف واحدهای فولادساز داخلی اختصاص یابد كه ارزش افزوده بسیار بیشتری دارد.
وی ادامه داد: مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران مجهز به چهار آزمایشگاه است كه با وجود افزایش ۵۰ درصدی مراجعات بخش خصوصی برای فراوری مواد معدنی در سال جاری ، توان بالاتری برای انجام آزمایش های مختلف دارد.
عسگرزاده تصریح كرد: با افزایش كیفیت كار در سال های اخیر فعالیت های این مركز از فرایندهای تحقیقاتی به سمت فرایندهای كاربردی حركت كرده كه منجر به ایجاد صنعت شده است.

 برچسب ها : ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: