مشاهده مطلب

      ۰۶ دی ۱۳۹۱      ۰             1202      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

افزايش ۲۴ درصدي ارزش صادرات بخش معدن در ۸ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال
به گزارش ايميدرو از شاتا، «وجيه الله جعفري» افزود: ارزش صادرات بخش معدن در ۸ ماه گذشته به يك ميليارد و ۷۹۱ ميليون دلار رسيد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (يك ميليارد و ۴۴۵ ميليون دلار) رشد ۲۴ درصدي داشته است.
وي با بيان اينكه صادرات معدني از نظر وزني نيز با رشد ۱۴ درصدي همراه بوده است افزود: در ۸ ماه گذشته ۱۸ ميليون و ۲۷ هزارتن محصول معدني از كشور صادر شد و اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته صادرات اين بخش از نظر وزني به ۱۵ ميليون و ۷۶۱ هزار تن رسيده بود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بخش معدن تا پايان امسال بر اساس هدفگذاري انجام شده بايد ۳ ميليارد دلار صادرات داشته باشد افزود: تاكنون ۶۰ درصد اهداف صادراتي در بخش معدن محقق شده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه روند افزايشي صادرات بخش معدن تنها با سرمايه گذاري روز افزون در اين بخش محقق مي شود افزود: بايد حلقه هاي مفقوده زنجيره معدن را تكميل شود تا تقاضا براي برخي مواد معدني نادر كه در صنايع پيشرفته و خودرو استفاده مي شوند، افزايش يابد.
جعفري با بيان اينكه رويكرد وزارتخانه در بخش معدن ايجاد كشش مناسب براي جذب سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف معدني است گفت: مواد معدني در بخش فرآوري پر ارزش مي شوند و بايد زنجيره محكمي بين اكتشاف، استخراج و فرآوري مواد معدني ايجاد شود كه اين امر نياز به سرمايه گذاري دارد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: