مشاهده مطلب

      ۰۹ آبان ۱۳۹۱      ۰             686      اخبار اصلی   Print This Post Print This Post
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت

افزایش ۱۶درصدی صادرات مواد معدنی در نیمه نخست امسال

بخش صنعت و معدن رتبه نخست ارزش صادرات غير نفتي كشور طي 6ماهه نخست سال جاري را به خود اختصاص داده‌؛ به طوري كه بيش از 43 درصد ارزش صادرات غير نفتي كشور در اين مدت مربوط به اين بخش بوده است. و بخش‌هاي پتروشيمي و ميعانات گازي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنايع معدني از افزايش ۱۶درصدي صادرات مواد معدني در ۶ماهه نخست سال جاري خبر داد.
«وجيه الله جعفري» با اعلام اين خبر افزود: از ابتداي سال جاري تا پايان شهريور ماه بيش از ۱۲٫۸ميليون تن انواع مواد معدني به ارزش بيش از ۱ميليارد و ۲۷۷ميليون دلار به خارج از كشور صادر شده است.
به گفته وي، صادرات مواد معدني در اين مدت، از نظر وزني ۴درصد و از نظر ارزشي ۱۶درصد افزايش پيدا كرده است.
معاون معدني وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصريح كرد: بخش صنعت و معدن رتبه نخست ارزش صادرات غير نفتي كشور طي ۶ماهه نخست سال جاري را به خود اختصاص داده‌؛ به طوري كه بيش از ۴۳ درصد ارزش صادرات غير نفتي كشور در اين مدت مربوط به اين بخش بوده است. و بخش‌هاي پتروشيمي و ميعانات گازي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.
وي با اشاره به رشد و بالندگي بخش صنعت و معدن كشور در سال‌هاي اخير، خاطرنشان كرد: براساس اسناد بالادستي در بخش صادرات، برنامه ريزي شده صادرات مواد معدني در سال جاري به ۳ميليارد دلار برسد. به اين ترتيب، حدود ۹۰ درصد از اهداف صادراتي در بخش معدن تا پايان شهريور ماه محقق شده است.
جعفري در بخش ديگري از سخنانش به سهم مواد معدني از ۱۰ قلم عمده صادرات غيرنفتي در شش ماهه سال جاري اشاره كرد و گفت: سيمان پرتلند به استثناي سفيد و سنگ‌آهن و كنسانتره‌هاي آن در جايگاه هشتم و نهم اين فهرست قرار گرفته‌اند.
وي ادامه داد: صادرات سيمان پرتلند به استثناي سفيد در شش ماهه سال جاري بيش از ۴۴درصد نسبت مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته و از مرز ۴۱۱ميليون دلار فراتر رفته است.
اين مقام مسئول به افزايش صادرات محصولات فولادي نيز اشاره كرد و گفت: در مدت يادشده صادرات محصولات آهن يا فولاد غيرممزوج تخت فقط گرم نورد شده به حدود۲۱۴ميليون دلار بوده كه نسبت به سال قبل ۴۰درصد افزايش داشته است. همچنين صادرات ميله‌هاي آهني يا فولادي گرم نورد شده نيز به ۹۸ميليون دلار رسيده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰درصد افزايش نشان مي‌دهد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: