مشاهده مطلب

      ۰۹ خرداد ۱۳۹۴      ۰             5361      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ عبدالرضا قاسمی در نشست مدیران فناوری اطلاعات ایمیدرو و شرکت های تابعه با تاکید بر این مطلب تصریح کرد:‌ امروزه هر شرکت یا شخصی که سریع تر به اطلاعات دسترسی داشته باشد برگ برنده را در اختیار دارد و پیروز میدان خواهد بود.
وی با اشاره به ویژگی های سواد و دانش افراد که در سطح دنیا تعریف شده اظهار داشت: تجربه نشان داده داشتن مدارک تحصیلی دانشگاهی به تنهایی عامل موفقیت و برتری در رقابت ها نیست بلکه تسلط به زبان تخصصی و علوم رایانه ملاک توانمندی انسان ها محسوب می شود.
قاسمی فراگرفتن علوم فناوری اطلاعات را لازمه موفقیت مدیران و سازمان ها دانست و گفت: مجموعه ای که به صورت سیستماتیک و با تکیه بر دانش روز فعالیت کند دارای سلامت اداری نیز خواهد بود. علاوه بر آن تسهیل در ارایه گزارش و گردش و تبادل اطلاعات در یک سیستم، به افزایش بازدهی و تصمیم گیری مطلوب کمک می کند.
معاون ایمیدرو خواهان تداوم نشست های مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات این سازمان و شرکت های تابعه شد و تاکید کرد: تبادل دانش و آموخته ها در این حوزه سبب هم افزایی و در عین حال کاهش هزینه ها می شود.
وی ادامه داد: افزایش ارتباط بین کارکنان و مدیران این حوزه و بخش های دیگر، مشکلات اداری را سریع تر برطرف می کند.
قاسمی خاطر نشان کرد:‌ ایمیدرو، صرف اعتبار برای توسعه این بخش از نظر نرم افزاری و سخت افزاری را هزینه قلمداد نمی کند بلکه آن را سرمایه گذاری در حوزه دانش و اطلاعات می داند.
محسن یارووالی مدیر اداری و پشتیبانی ایمیدرو در این نشست،‌ اشتراک گذاری اندوخته های علمی و دانش را ضرورت مجموعه های سازمانی همچون ایمیدرو دانست.
وی تلاش ایمیدرو را رسیدن به سازمانی دانش محور ذکر کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونان ایمیدرو،‌ کمیته هماهنگی فناوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده از تجربیات شرکت در دانش و فناوری را ضروری دانسته است و این تجارب را سرمایه های علمی ایمیدرو می داند.
در نشست مدیران و کارشناسان حوزه فناروی اطلاعات ایمیدرو و شرکت های تابعه، محورهایی همچون ارتقای سلامت نظام اداری،‌ سهولت در فرایند جمع آوری اطلاعات مدیریتی،‌ توسعه خدمات دولت الکترونیک و شناسایی دانش و تجربیات افراد این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که خلاصه این مباحث در کمیته هماهنگی فناروی اطلاعات سازمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین هادی خانی عضو کمیته فناوری اطلاعات ایمیدرو در این جلسه با بیان اینکه داشتن ابزار فناوری اطلاعات در کشور ما در حال از دست دادن جایگاه خود است گفت: رویکرد ایده پردازی و خلاقیت محوری در این حوزه اصالت دارد نه داشتن ابزارهای فناوری که به تنهایی اصالتی ندارد.
وی ادامه داد: برای تصمیم گیر های سازمانی نیاز به اطلاعات به موقع و مناسب داریم تا موضوعاتی همچون سلامت اداری، حقوق شهروندی،‌ شفافیت تجاری و اداری را سازماندهی کنیم.
خانی افزود: تاکنون در کشور ما ابزارهای فناروی اطلاعات، به تصمیم گیری مناسب ختم نشده است و ضعف های ساختاری ما ریشه در تصمیمات نادرست دارد. وی خاطر نشان کرد:۹۰درصد حوزه فناوری اطلاعات مربوط به طراحی و مفهوم است و ۱۰ درصد به امور فنی اختصاص دارد در حالی که برخی این نسبت را برعکس تفسیر کرده اند.
در ادامه این نشست مدیران و کارشناسان شرکت های سنگ آهن چادرملو و سنگان،‌ ملی فولاد،‌فولاد مبارکه،‌ تهیه و تولید مواد معدنی ایران،‌ احداث صنعت ایران،‌ آلومینیوم المهدی،‌‌ صندوق بیمه فعالیت های معدنی و منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را درباره هماهنگی ها و تبادل اطلاعات میان شرکت ها ارایه کردند. مقرر شد این نظرات در کمیته فناروی ایمیدرو بررسی و برای راهکارهای اجرای آن ها تصمیم گیری شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: