مشاهده مطلب

      ۱۷ دی ۱۳۹۱      ۰             1379      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت

استقبال معدنکاران از بکارگیری نیروهای کارآزموده

معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: بايد با تزريق نيروهاي جوان و متخصص در بخش معدن فضاي كار در اين بخش را بيش از پيش تخصصي كنيم.

به گزارش روابط عمومي شرکت تهيه و توليد موادمعدني ايران به نقل از«شاتا»، «وجيه‌الله جعفري» با بيان اينكه هم اكنون بيش از ۶هزار معدن در كشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر عمده معادن كشور در اختيار بخش خصوصي است و با توجه به فضاي رقابتي موجود در اين بخش، فعلان اين حوزه از بكارگيري نيروهاي متخصص وكارآزموده استقبال مي‌كنند.

اين مقام مسوول در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سوالي درخصوص معادن غير فعال در كشور، گفت: اگرچه بخشي از معادن كشور غيرفعال هستند، اما اين موضوع بستگي به فصل كاري، بازار مصرف، زمان تجهيز و آماده سازي و اكتشاف تكميلي دارد كه منجر به عدم توجيه اقتصادي و بهره‌برداري از معدن براي مدت كوتاهي مي‌شود.

جعفري در ادامه به آيين نامه اجرايي قانون جديد معادن اشاره كرد و گفت: در اين آيين‌نامه بحث صلاحيت فني بهره‌برداران را مورد توجه قرارداده‌ايم؛ به طوري كه اگر كسي كه مي‌خواهد معدني را مورد بهره‌برداري قرار دهد بايد علاوه بر توان مالي از صلاحيت فني كافي نيز برخوردار باشد. به اين ترتيب فعاليت در بخش معدن را هرچه بيشتر به سمت تخصصي شدن پيش مي‌بريم.

وي افزود: دراين زمينه سعي شده با امكاناتي كه در اختيار سازمان نظام مهندسي معدن قرار مي‌گيرد،‌ از وجود كارشناسان معدني در نظارت و هدايت بهره‌برداران معدن استفاده بشود كه اين باعث مي‌شود كارهاي فني و اكتشافي را فني تر و بهره‌برداري را نظر مسايل ايمني ارتقا بدهيم.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: