مشاهده مطلب

      ۱۷ تیر ۱۳۹۲      ۰             2573      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: امسال برنامه احراز صلاحیت فنی كارگران بخش معدن، از طریق بررسی صدور پروانه مهارت فنی پیگیری می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، هرمز ناصرنیا با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تخصص و تبحر در بخش معدن، علاوه بر عملی كردن صلاحیت فنی افراد در بخش مهندسی، اقداماتی را نیز برای این منظور در بخش كارگری شروع كرده و در تلاش هستیم امسال این مساله را عملیاتی كنیم.
وی ادامه داد: از این رو، صلاحیت فنی كارگران بخش معدن، از طریق صدور پروانه مهارت فنی توسط وزارت كار و امور اجتماعی احراز می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به اینكه توجه به تخصص در معدنكاری، موجب ارتقای بهره وری و درنتیجه افزایش سود فعالان معدن در طولانی مدت می شود، تصریح كرد: متاسفانه برخی معدنكاران تنها به فكر كسب سود برای دوره كوتاه مدت یك یا دو ساله هستند و در همین راستا تلاش می كنند اما پس از مدتی، قادر به ادامه كار نیستند.
وی افزود: این مساله، علاوه بر اینكه به صاحب كار و پروانه عملیات آسیب می زند، مشكلاتی را نیز برای ذخایر معدنی كه ثروت بالقوه كشور محسوب می شود، ایجاد می كند.
ناصرنیا با اشاره به تلاش سازمان نظام مهندسی معدن برای تایید افراد صاحب صلاحیت در بخش معدن، اجرای كامل قانون مربوطه در میان معدنكاران را خواستار شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: