مشاهده مطلب

      ۱۵ دی ۱۳۹۳      ۰             5090      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش شاتا از ایمیدرو؛ «علی اصغرزاده» با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا انتهای پاییز امسال میزان حفاری های اکتشافی در کشور به ۶۷هزار متر رسیده که چنین عملکردی تاکنون در بخش اکتشاف کشور سابقه نداشته است.
که درباره عملکرد این بخش و نیاز به مواد معدنی جدید برای تغذیه صنایع کشور سخن می گفت تصریح کرد:‌ ۴ برابر شدن بودجه اکتشاف، چنین رشدی را در پی داشته به طوری که برای سال جاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام عملیات اکتشاف پیش بینی شده است.
وی افزود : برنامه اکتشافی سه جانبه ایمیدرو،‌ معاونت معدنی وزارت صنعت معدن وتجارت و سازمان زمین شناسی و تعامل سازنده با بخش خصوصی، از زمستان سال قبل با هدف کشف منابع جدید برای توسعه بخش معدن، فراهم ساختن بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با تهیه مستندات اکتشافی مطابق با استانداردهای جهانی، ‌سرمایه گذاری اکتشافی در مناطق محروم و دارای پتانسیل معدنی برای هدایت منابع ، ایجاد توسعه ،‌اشتغال زایی و تامین امنیت به اجرا در آمده است.
وی با اشاره به نیاز صنایع به کشف ذخایر جدید گفت: در ۲۰ سال اخیر در دنیا هیچ معدنی در مقیاس جهانی کشف نشده و تمامی معادن بزرگ فعلی که در حال فعالیت هستند مربوط به اکتشافات دهه های گذشته هستند این در شرایطی است که هزینه های اکتشافی نیز رشد قابل توجهی در دنیا داشته و در آینده به سبب کاهش ذخایر فعلی، با رشد قیمت مواد معدنی در جهان مواجه خواهیم شد.
اصغرزاده در مورد فعالیت های اکتشافی در ایران گفت: ذخایر فعلی سنگ آهن،‌ مس،‌ زغالسنگ در کمتر از دو دهه آتی به اتمام می رسد بنابراین باید معادن جدیدی کشف و آماده بهره برداری شوند.
وی ادامه داد: برنامه اکتشافی که از زمان استقرار دولت یازدهم به اجرا در آمده مطابق با استانداردهای جهانی و دانش پیشرفته است که به جمع آوری اطلاعات و اعتبارسنجی آن ها نیز می پردازد.
به گفته مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران؛ در این برنامه در پهنه سنگان ۱۵ آنومالی بزرگ یافت شده و در نوار مرزی سیستان و بلوچستان نیز ۱۴۳ اندیس(نشانه) معدنی کشف شده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: