مشاهده مطلب

      ۲۱ مهر ۱۳۹۱      ۰             468      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون امور معدني و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابطال جواز تاسيس مربوط به طرحهاي فولادي بدون پيشرفت يا كم‌پيشرفت خبر داد.
وجيه‌الله جعفري با اشاره به اين‌كه از سال گذشته تاكنون مجوز نوع الف در حوزه توليد فولاد خام و محصولات فولادي صادر نشده است، گفت: پيشتر تا ۱۲۰ ميليون تن جواز تاسيس براي توليد فولاد و محصولات فولادي صادر شده است كه اغلب اين جوازها فقط در حق كاغذ باقي مانده‌اند.
او در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود در برخي استانها به صورت غيرقانوني جواز نوع الف براي توليد فولاد صادر شده است، عنوان كرد:‌ برخي استانها چنين كاري كرده‌اند كه البته خودسرانه نبود، بلكه به دليل اين بود كه شيوه‌نامه مربوط به ممنوعيت صدور جواز نوع الف فولاد به آنها ابلاغ نشده بود.
به گفته وي از ۱۲۰ ميليون تن جواز تاسيس صادر شده در حوزه توليد فولاد تاكنون بيش از ۳۰ ميليون تن آن به دليل انجام نشدن تعهدات متقاضي و پيشرفت نكردن پروژه باطل شده است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه روند ابطال جوازهاي تاسيس در بخش فولاد باز هم ادامه خواهد يافت، گفت: بسياري از جوازهاي تاسيس صادر شده در حوزه توليد فولاد و محصولات فولادي كمتر از ۲۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارند و در صورت ادامه اين روند جواز آنها به صورت خود به خود باطل مي‌شوند.
او خاطرنشان كرد: حدود ۷۶ ميليون تن از مجموع جوازهاي تاسيس صادر شده بيش از ۲۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارند و مابقي جوازها فقط روي كاغذ باقي مانده‌اند.
پيشتر رضا فاطمي‌امين، معاون برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت از ممنوعيت صدور جواز نوع الف در حوزه فولادسازي خبر داده و گفته بود كه چند مورد تخلف در استانها به دليل صدور اين نوع جواز رخ داد كه با آنها برخورد شد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: