مشاهده مطلب

      ۰۴ بهمن ۱۳۹۱      ۰             1558      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

منابع آگاه پاکستاني با اشاره به عدم قطعيت تهاتر سنگ‌آهن ايران و گندم پاکستان، از انتظار کارخانه‌هاي فولاد اين کشور براي دريافت اجازه‌نامه اين مبادله پاياپاي خبر دادند.
کارخانه‌هاي فولاد اين کشور با نگراني منتظر دريافت اجازه‌نامه تهاتر سنگ‌آهن ايران با گندم پاکستان و اعلام تصميم کميته هماهنگي اقتصادي اين کشور در مورد درخواست اين تهاتر هستند.
بر اساس اين گزارش، کارخانه‌هاي فولاد پاکستان خواستار واردات سنگ‌آهن از ايران در عوض صادرات گندم به اين کشور هستند، اما مشکل پرداخت‌ها هنوز حل نشده است.
به گفته منابع پاکستاني، وزارت امنيت غذايي پاکستان با واردات سنگ‌آهن ايران در عوض صادرات گندم با قيمت ۳۰۰ دلار در هر تن، موافقت کرده است.
شوراي مديرت اجرايي کارخانه‌هاي فولاد پاکستان نيز با تهاتر سنگ‌آهن و گندم موافقت کرده است. کارخانه‌هاي فولاد اين کشور تحت قراردادهاي طولاني‌مدت از سال ۲۰۰۳، سنگ‌آهن خود را از طريق انجام واردات از ايران، تامين مي‌کنند. درحال‌حاضر، ۲ قرارداد طولاني‌مدت در اين زمينه در حال اجرا‌ هستند.
يکي از قراردادها تا ژوئن ۲۰۱۳ اعتبار دارد و بر اساس آن ۴۰۰ هزار تن سنگ‌آهن ايران به پاکستان صادر خواهد شد و قرارداد ديگر نيز تا ژوئن ۲۰۱۴ داراي اعتبار است.
به نوشته اين گزارش، به علت اعمال تحريم‌هاي يکجانبه عليه ايران، بانک‌هاي پاکستاني تمايلي براي گشودن اعتبارات اسنادي به منظور واردات سنگ‌آهن از ايران ندارند به همين دليل، تا به‌حال ارسال محموله‌هايي با قراردادهاي طولاني‌مدت، صورت نگرفته است.
شرکت ذخيره محصولات کشاورزي پاکستان در نظر دارد تا ۱۰۰ هزار تن گندم را به قيمت ۳۰۰ دلار در هر تن، مجموعا به ارزش ۳۰ ميليون دلار، به ايران صادر کند.
به گزارش معدن نيوز منابع آگاه در وزارت امنيت غذايي پاکستان توضيح دادند: نخستين محموله ۱۰۰ هزار تني گندم پاکستان براي ارسال به ايران آماده‌است، اما هنوز مشکلات مربوط به پرداخت‌ها حل نشده است و در وضعيت ژئوپلتيکي کنوني، تجارت پاياپاي ممکن نيست.

 برچسب ها : ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: