مشاهده مطلب

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۷      ۰             15803      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی؛ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با عرض تسلیت ایام ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی(ع) و گرامیداشت یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) اظهار کرد: با وجود گذشت بیست و نُه سال از رحلت حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و پنج سال از قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ هنوز نام و یاد و اندیشه‌های آن مقتدای دوران بر تارک جهان می‌درخشد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه شبهای قدر در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان کشور تصریح کرد: امسال همزمان با اجرای طرح ضیاف الهی برنامه‌های لیالی قدر از امشب مقارن با شب نوزدهم ماه رمضان و اولین شب قدرمراسم احیاء در بیش از یک هزار و ۸۰۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان کشور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان است، تصریح کرد: هرساله مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی در ایام و لیالی قدر، مراسم احیاء این شبهای عزیز را با حضور گسترده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌کنند.

موسوی متقی درباره برنامه‌های امامزادگان در شبهای قدر گفت: مراسم لیالی قدر در امامزادگان همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت دعای افتتاح، سخنرانی، مناجات و دعاهای وارده در شب قدر و دعای پرفیض جوشن کبیر از ساعت ۲۳ الی ۳ بامداد برگزار می‌شود.

وی افزود: هرساله مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده خود در این شب‌ها، ایمان محکم خود را نسبت به ولایت متجلی ساخته و با حضور باشکوه خود در این اماکن، تصویری معنوی از نیایش وانابه به درگاه حق تعالی را برای جهانیان به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: هیچ حضور مردمی در اجتماع به اندازه‌ شبهای قدر گسترده نبوده و این ایام برای مسلمانان بسیار ویژه است چراکه در این شب‌های با عظمت آیات نورانی قرآن نازل شده و مقدرات انسان در یک سال آینده رقم می‌خورد.

 

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: