- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ۱۵ برنامه زیست محیطی را به اجرا گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی؛ علی ایرانمنش مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی با بیان این مطلب اظهار داشت: از جمله این اقدامات، برنامه ریزی برای راه اندازی سیستم مدیریت انرژی و در نتیجه کاهش آلایندگی هوا و گرمایش زمین، و مصرف سوخت و گرمایش زمین است.

به گفته وی، مدیریت آب در برنامه با تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب و ورود به سیستم در شرایط خشکسالی، ایجاد آبشخور برای حیات وحش و تامین علوفه در فصول سرما، ایجاد و تجهیز مرکز حفاظتی به منظور پایش حیات وحش و اطلاع از تخریب های وارده در منطقه شکار ممنوع آریز بخش دیگر اقدامات این مجتمع است.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی مجتمع فلات مرکزی با بیان اینکه با ایجاد امنیت در این منطقه و تامین علوفه در فصول سرد، تعداد جمعیت حیات وحش این منطقه، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در این منطقه در کنار معدنکاری، حیات وحش با آرامش زندگی می کنند و همه کارکنان با آموزش هایی که دیده اند، به این امر کمک می کنند و برای حیوانات غذا تامین می کنند.

وی افزود: نصب دوربین های مدار بسته در معادن به منظور کمک به حفظ حیات وحش و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، ایجاد فضای سبز به مساحت ۸۰ هزار متر مربع در معادن تحت پوشش، نهادینه ساختن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح شهرستان جزو اقدامات این حوزه است.

ایرانمنش تصریح کرد: از جمله فعالیت های زیست محیطی مجتمع فلات مرکزی، راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در معدن میشدوان، آموزش پرسنل برای رعایت مسائل زیست محیطی از جمله موضوع زباله ها، پسماندها، کاهش تخریب محیط زیست و حیات وحش است.

وی ادامه داد: تلاش در جهت اجرای پروژه ارزیابی زیست محیطی معادن حمایت و نگهداری محیط زیست پرندگان آسیب دیده منطقه حفاظت شده، به کارگیری تعدادی نیروی انسانی به عنوان محیط بان، تشکیل گروه داوطلبان محیط زیست در جهت همکاری با اداره محیط زیست استان، بخشی دیگر از فعالیت های زیست محیطی مجتمع فلات مرکزی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴ تقدیرنامه از اداره حفاظت محیط زیست استان دریافت کردیم و در سال ۹۶ به عنوان مسئول محیط زیست برتر استان انتخاب شدیم.‎