مشاهده مطلب

      ۱۶ مهر ۱۳۹۲      ۰             3331      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خواستار معرفی پتانسیل های حوزه معادن به سرمایه گذاران و اقتصاددان ها شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ دكتر مهدی كرباسیان كه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سخن می گفت تصریح كرد: یكی از اقدامات مفید در این مسیر تهیه طرح مقدماتی مطالعات فنی و اقتصادی( Pre-Feasibility Study) برای پرو‍ژه های آماده سرمایه گذاری این شركت است كه باعث جذابیت در سرمایه گذاری معادن می شود.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، در اختیار داشتن اطلاعات لازم از سوی سرمایه گذار سبب تسهیل در امور سرمایه گذاری و تصمیات مربوطه خواهد شد. رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: انجام اكتشافات جدید با استفاده از فن آوری روز یكی از برنامه های محوری شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.
كرباسیان پراكنده شدن مدیریت معادن ایمیدرو در دوره قبل را غیرسازنده خواند و اظهار داشت: واگذاری بخشی از مدیریت معادن به ایمیدرو و بخش دیگر به شركت تهیه و تولید، انسجام مدیریت را خدشه دار كرده است و این چالش باید به زودی برطرف شود.
وی همچنین یادآور شد: مصوبات واگذاری شركت هایی همچون تهیه و تولید ،‌ملی فولاد ایران و حتی ایمیدرو مشكلات بسیاری ایجاد كرده است این در حالی است كه این مجموعه ها وظایف حاكمیتی ، هدایت و نظارت بخش معدن و صنایع معدنی را برعهده داشته اند از همین رو هم اینك در حال لغو این مصوبات هستیم.
كرباسیان گفت: اكبر نوروزی همچنان مدیریت شركت سنگ آهن شرق(سنگان) كشور را بر عهده دارد و با توجه به پتانسیل این ناحیه معدنی برای تولید سنگ آهن ،‌ گندله و .. از ظرفیت بالایی برای رشد صنعت فولاد برخوردار است. وی افزود: اختیارات خود در معدن سنگ آهن سنگان را به مدیرعامل آن شركت تفویض می كنم و تا دو هفته آینده در انتظار دریافت پیشنهادهای جدید برای اداره مطلوب آن معادن هستم.
پیش از وی، اكبر نوروزی به عنوان مدیر عامل قبلی شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ،‌ بالابردن ظریب ایمنی معادن و ارتقای سطح مالی این شركت را به عنوان دو اقدام اساسی مدیریت ۲٫۵ ساله خود خواند و گفت: هم اینك این شركت از نظر این دو شاخص در بهترین وضعیت قرار دارد.
وی افزود: اكنون تقریبا تمامی شركت های زیر مجموعه سودده شده اند و از نظر مسائل اجتماعی نیز رضایت مطلوبی بر شركت حاكم است. نوروزی ادامه داد: این اقدامات در شرایطی انجام گرفت كه تغییرات متعدد مدیریتی و نبود استراتژی كلان در سال های گذشته سبب سردرگمی شركت های تحت پوشش شده بود.
وجیه ا.. جعفری مدیر عامل جدید شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عملكرد دوره قبل شركت را به رغم تمامی چالش ها مطلوب توصیف كرد و گفت: امیدواریم در دوره جدید بتوانیم حركتی كه بخش خصوصی در توسعه معادن آغاز كرده را تسهیل كنیم. وی از توجه ویژه وزیر صنعت ‌،معدن و تجارت و مدیریت ایمیدرو به عنوان پشتیبان برنامه های این شركت یاد كرد و گفت: بخش معدن با این ویژگی ها می تواند پویا و متحول شود.
در پایان این برنامه با اهدای لوح یادبود از خدمات دوره مدیریت اكبر نوروزی بر شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تقدیر شد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: