- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

گندله سنگ آهن و کنسانتره زغالسنگ بیشترین میزان رشد تولید را کسب کردند

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)،‌ ميزان توليد كنسانتره و نيز گندله سنگ آهن با رشد ۱۲درصدي در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن توليد كنسانتره زغالسنگ با رشد ۱۰درصدي نسبت به سال ۹۱ در رتبه دوم قرار گرفت. افزايش توليد زغالسنگ فرآوري شده در شرايطي به دست آمد كه توليد اين ماده معدني در سال هاي اخير همواره با كاهش همراه شده بود اما در سال ۹۲ روند صعودي به خود گرفت.

در مدت ۱۲ ماه سال گذشته ميزان توليد گندله و كنسانتره سنگ آهن به ترتيب به ۲۰ ميليون و ۵۰۰هزار و ۲۴ ميليون تن رسيد. همچنين ميزان توليد كنسانتره زغالسنگ نيز از ۹۱۵ هزار تن فراتر رفت.
در ميان توليدات معدني و صنايع معدني استراتژيك، فولاد و آلومينا با رشد ۹ درصدي در جايگاه سوم قرار گرفتند. ميزان توليد فولاد خام در سال گذشته به بيش از ۱۵٫۶ ميليون تن و توليد پودر آلومينا- به عنوان ماده اصلي توليد شمش آلومينيوم- به ۲۴۸ هزار تن رسيد.
در سال گذشته ۳۵۰ هزار تن نيز شمش آلومينيوم توليد شد كه اين رقم رشد ۴ درصد بيشتر از توليد سال ۹۱ به شمار مي آيد. همچنين ميزان توليد سنگ آهن دانه بنده شده نيز از ۱۱ ميليون و ۳۰۰ هزار تن فراتر رفت كه رشد ۲ درصدي نسبت به سال ما قبل داشت.