- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

گزارش صالحی از وضعیت فعلی فعالیت های هسته ای/ انعقاد قرارداد با روسیه برای راه اندازی دو نیروگاه

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سید علی ادیانی در تشریح نشست سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به همراه معاونان خود در نشست امروز کمیسیون انرژی حضور یافت، که ابتدا گزارشی از فرآیند کار برجام در کمیسیون ارائه کرد.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علی اکبر صالحی به وضعیت فعلی فعالیت های هسته ای سازمان انرژی اتمی و برنامه ها و قراردادهای منعقده بین سازمان و برخی کشورها از جمله روسیه اشاره کرد، افزود: صالحی در جهت تقویت زیرساخت ها و ایجاد برنامه های جدید در راستای منافع ملی کشور و در چارچوب رعایت قوانین و ضوابط بین المللی و در چارچوب فرآیندی که گروه ۵+۱ در قالب برنامه اجرایی مشترک تهیه کردند، گزارش ارائه کرد.

**سازمان انرژی اتمی فعالیت های خوبی در حوزه سلامت، صنعتی و کشاورزی داشته است
ادیانی ادامه داد: نمایندگان کمیسیون نظرات خود را در خصوص اجرای برجام و مزایا و برخی کاستی ها که در اجرا وجود داشته بیان کردند.
وی یادآوری کرد: بر اساس اظهارات صالحی ایران در چارچوب ضوابط و تعهد فیمابین با ۵+ ۱ به تعهدات خود عمل می کند و به طور طبیعی شاهد بدعهدی ها و پیمان شکنی هایی از سوی برخی کشورهای ۵+۱ است.
ادیانی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی در برخی حوزه های بخش هسته ای برنامه های جدیدی در دستورکار دارد، افزود: سازمان انرژی اتمی فعالیت های خوبی در حوزه سلامت، صنعتی و کشاورزی داشته است و تاکید بر این برنامه ها قطعا در جهت منفع ملی است.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قراردادی ۸ میلیارد یورویی برای راه اندازی دو نیروگاه با روسیه منعقد شده است، تصریح کرد: این حجم از سرمایه گذاری در یک پروژه زیرساختی بی سابقه است، که مقرر شده در ظرف ۱۰ سال این قرارداد عملیاتی شود.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا