- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

کنسانتره سنگ آهن به بیش از ۱۴٫۷ میلیون تن رسید

شرکت های بزرگ معدنی در ۷ ماهه سال ۹۴، بیش از ۱۴٫۷ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های بزرگ سنگ آهن کشور شامل گل گهر، چادرملو، سنگ آهن مرکزی، سنگان و نیز توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال، ۱۴ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۹۳۵ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۶۲۶ تن بود و حاکی از کاهش نیم درصدی تولید این محصول است.
شرکت «چادرملو» ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۰۸ تن، «گل گهر» ۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۹۷ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۴۷۷ تن، «معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۰ تن و «سنگان» ۶۳۰ هزار و ۳۳۳ تن بود.
مجموع تولید کنسانتره شرکت های مذکور در ماه مهر نیز ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۸۳۰ تن بود.
در ۷ ماهه امسال، شرکت های یاد شده، ۸ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۳۴ تن کنسانتره سنگ آهن به شرکت های فولادی ارسال کردند.
رشد ۱۴۰ درصدی تولید دانه بندی سنگ آهن در ماه مهر
بنا به این گزارش، ۷ شرکت بزرگ معدنی شامل چادرملو، جلال آباد، فلات مرکزی، سنگان، میشدوان، سیرجان، مرکزی و گل گهر طی ۷ ماهه امسال، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۷۸۵ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶ میلیون و ۲ هزار و ۸۹۹ تن بود که با کاهش ۳ درصدی مواجه شد. اما در ماه مهر، میزان تولید سنگ آهن دانه بندی با رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹۱۷ هزار و ۳۵ تن)، به ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۳۴۰ تن رسید.