مشاهده مطلب

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴      ۰             5322      اخبار اصلی, مجتمع   Print This Post Print This Post

کشف ذخیره ۶۰ هزار تنی عناصر نادر خاکی

مجری طرح عناصر نادر خاکی ایمیدرو گفت: با اقدامات صورت گرفته طی سال 93، یک محدوده معدنی حاوی عناصر نادر خاکی با 60 هزار تن ذخیره محتوی شامل شامل سریم، لانتانیم، نئودینیم و ایتریم، در 5 ناحیه آنومالی های استان یزد کشف شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ملاطاهری با بیان این مطلب اظهار داشت: ارزیابی ذخایر و برداشت نمونه از منابع عناصر نادر خاکی در مناطق میشدوان، چاه گز، آنومالی شمالی گزستان و شیطور در کنار مطالعات فرآوری در دستور کار طرح عناصر نادر خاکی قرار گرفت و در این راستا، مقرر شد ایمیدرو همه مراحل اکتشاف تا استحصال عناصر نادر خاکی را در این مناطق انجام دهد.
وی افزود: این فرآیند با رویکرد صنعتی سازی استحصال عناصر نادر خاکی و با مشارکت متخصصان داخلی و خارجی با موفقیت در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در حال انجام است.
مجری طرح عناصر نادر خاکی ایمیدرو خاطرنشان کرد: علاوه بر تداوم اکتشافات فعلی در معادن حوزه ایران مرکزی، اکتشاف عناصر نادر خاکی در مناطق گل گهر و جلال آباد در استان کرمان و نیز ناحیه سنگان در خراسان رضوی برای سال ۹۴برنامه ریزی شده است.
بنا به این گزارش، عناصر نادر خاکی (REE) در صنایع هایتک (پیشرفته) نظیر الکترونیک و مخابرات، خودروسازی، کاتالیست ها، آهنرباهای دائمی، آلیاژهای متالورژی، فسفر سانس و رنگدانه، شیشه و سرامیک، هوا و فضا و غیره کاربرد دارد و ارزش برخی از این عناصر به حدود ۷ هزار دلار می رسد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: