مشاهده مطلب

      ۲۰ آذر ۱۳۹۵      ۰             7407      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
در مراسم آغاز به کار دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی:

کرباسیان از سرمایه گذاران خواست در بخش زیرساخت زنجیره معادن سرمایه گذاری کنند

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو، از شرکت های داخلی و خارجی خواست در امور زیرساخت حوزه معدن و صنایع معدنی ایران، سرمایه گذاری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدر)، مهدی کرباسیان که در مراسم آغاز به کار دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی سخن می گفت به برنامه های افزایش ظرفیت صنایع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، طلا و … تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه های آب، برق، گاز، بندر، نیروگاه و خطوط ریلی و جاده ای از اولویت های توسعه بخش معدن ایران است. رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: اهمیت این موضوع باعث شد نخستین نشست تخصصی(پنل) این اجلاس را به موضوع «زیرساخت» اختصاص دهیم.

وی در عین حال درباره برنامه های کاهش مصرف انرژی گفت: ایمیدرو به همراه وزارت صنعت معدن و تجارت و دولت از سرمایه گذاری در ارایه فناوری های جدید به منظور کاهش مصرف انرژی حمایت می کند.

کرباسیان ادامه داد: علاقمند به استفاده از فناوری هایی هستیم سبب کاهش قابل توجه مصرف آب در صنایع به ویژه صنعت فولاد و بخش معدن شود. وی ادامه داد: به تازگی و در جریان سفر وزیر امور خارجه به شرق آسیا، با شرکت های از ژاپن مذاکراتی انجام شده که توانسته اند مصرف آب در تولید فولاد را حدود ۵۰درصد کاهش دهند.

وی تاکید کرد: بهینه شدن مصرف انرژی از موضوعات مورد اهمیت ما برای توسعه بخش های معدن و صنایع معدنی است بنابراین از سرمایه گذاری در فناوری های جدید استقبال می کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره شرایط جذب سرمایه در معادن گفت: با توجه به ذخایر غنی که ایران در اختیار دارد آمادگی جذب سرمایه، مشارکت و واگذاری بهره برداری از معادن به شرکت های خارجی و داخلی را طبق قانون داریم.

وی به اقدامات انجام شده در طرح اکتشافی اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر که برنامه ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را آغاز کرده ایم، به ذخایر قابل توجهی در حوزه های سنگ آهن، مس، طلا، زغالسنگ، روی و … دست یافته ایم به طوری که تنها ۵۰ تن به ذخایر طلای کشور افزوده شده است.

دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS2) – امروز ساعت ۹ افتتاح می شود- شرکت های خارجی از جمله اس ام اس گروپ (آلمان)، جِی اس سی اگزیار (روسیه)،‌ اِن آر جی (استرالیا)، میگا (استرالیا) و اتوتک (فنلاند) هستند.

همزمان با گشایش این اجلاس، در نمایشگاه جانبی آن، شرکت ها و سازندگان داخلی و خارجی، محصولات خود را به معرض نمایش می گذارند. دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ آذر ماه) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: