- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

چهارمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی معدن و صنایع معدنی در کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران چهارمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی معدن و صنایع معدنی با حضور مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران در کرمان افتتاح شد.

چهارمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته شب گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق افتتاح شد. مجری برگزاری این نمایشگاه، شرکت رستاک پاد ویژن است.

استاندار کرمان در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی معدن و صنایع معدنی برگزاری این نمایشگاه را در راستای رونق بخش معدن استان توصیف کرد. علیرضا رزم حسینی افزود: «استقبال خوبی از این نمایشگاه شده است و امکان جذب ۹۰۰ میلیارد تومان برای واحدهای دارای شرایط وجود دارد.» وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب استان کرمان به‌عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: «استان کرمان به ۸ منطقه اقتصادی تبدیل‌شده که به اداره استان با همکاری شرکت‌های توانمند کمک می‌کند.» رزم حسینی اضافه کرد: «امیدواریم با همدلی و هم‌زبانی و اراده دولت بر اجرای اقتصاد مقاومتی در سال‌های آینده سبک جدیدی از اداره کشور را ایجاد کنیم.» استاندار کرمان در این راستا به پیشرفت‌های شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، قلعه گنج اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن کشور در این آیین گفت: «برگزاری این نمایشگاه در استان کرمان کار بسیار پسندیده‌ای است.» نادعلی اسماعیلی سازمان نظام‌مهندسی معدن کشور را یک سازمان جوان خواند و افزود: «این سازمان به‌عنوان بازوی اجرایی و خدمتگزار در بخش معدن حاضر است.» وی بابیان اینکه استان کرمان مهد معدن کاری است، اظهار کرد: «استان کرمان در سال‌های تحریم امتحان خود را به‌خوبی پس داد و معتقدم که معدن نسبت به بخش‌های دیگر پیشرو است و کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد اما قبول دارم که باید بیش از این کار شود.» اسماعیلی بیان کرد: «در بحث اکتشاف کارهای خوبی انجام داده‌ایم و اگرچه عمیق کارنکرده‌ایم اما از این به بعد برای توسعه کشور باید به دنبال مواد با عیار پایین برویم تا بتوانیم نقش بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشیم. » رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن کشور نظام‌مهندسی استان کرمان را جزو سازمان‌های خوب خواند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «برای اینکه در اقتصاد مقاومتی به‌خوبی عمل کنیم باید به بحث معدن توجه شود.»

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان صادراتی است اظهار کرد: «در بحث صادرات استان کرمان تک‌محصولی است به‌طوری‌که بیش از ۹۲ درصد صادرات ما به پسته اختصاص دارد.» مصطفی زریسفی افزود: «سال ۹۳ صادرات ما ۱ میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار بود و نسبت به سال ۹۲افزایش ۴۷ درصدی داشت. در سال ۹۴ هم نسبتاً وضعیت تعادلی را حفظ کردیم و اگر نسبت به پارسال ۱۰ درصد در صادرات رشد داشته باشیم به هدف خود خواهیم رسید.» وی بابیان اینکه اگر مسائلی باعث شده که صادرات پسته کم شود در عوض بقیه محصولات افزایش صادرات داشته‌اند، عنوان کرد: «مهم این است که صادرات کشور افزایش پیدا کند.» معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: «استان کرمان ازنظر صادرات استانی قوی است و پیش‌بینی می‌شود از اهدافی که در اقتصاد مقاومتی دیده‌شده است بیشتر پیش رویم.»

چهارمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته تا ۲۵ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان پابرجاست. مجری برگزاری این نمایشگاه، شرکت رستاک پادویژن است. این شرکت اگرچه در سال ۹۱ با هدف برگزاری همایش و نمایشگاه، اعزام و دعوت از هیات های تجاری در حوزه معدن و متالوژی و سیمان تاسیس گردیده اما محمود بندرچی مدیر آن نزدیک به ۱۵ سال سابقه در برگزاری نمایشگاه های تخصصی معدن دارد.

 

[slideshow_deploy id=’6825′]