- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

پیشنهاد مشارکت شرکت فنلاندی برای توسعه طرح های سنگ آهن سنگان و گندله

شركت فنلاندی الاصل اتوتك برای مشاركت در اجرای طرح های توسعه سنگ آهن و گندله سازی ایران اعلام آمادگی كرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ نماینده خاورمیانه ای این شركت در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو با تاكید بر مطلب فوق افزود: اتوتك (Outotec)از توانایی فنی و اقتصادی لازم برای مشاركت و اجرای پروژه های توسعه سنگ آهن و گندله برخوردار است و سوابق این امر در همكاری های متقابل با شركت های بزرگ صنایع معدنی و معدنی ایران وجود دارد.
مانفرد تاپفر (Manfred Tapfer) با اشاره به ظرفیت های توسعه معادن بزرگ سنگ آهن ایران از جمله سنگان تصریح كرد: هیچ محدودیتی در همكاری مشترك و سرمایه گذاری در این بخش برای ما وجود ندارد به طوری كه قادر هستیم كارخانه هایی با ظرفیت بیش از ۵ میلیون تن را در بخش تولید كنسانتره و گندله سازی ایجاد كنیم.
شركت اتوتك كه از سال ۱۹۴۰ در استخراج ،‌ تولید مواد معدنی و صنایع فلزی مشغول به فعالیت است در ۱۶ سال اخیر طرح هایی در صنایع مس و سنگ آهن (گندله و كنسانتره) ایران به اجرا در آورده است. این شركت در مهر ماه سال جاری قراردادی برای احداث یك كارخانه تولید گندله به ظرفیت تولید ۵ میلیون تن در ایران امضاء كرد.
مدیر فروش اتوتك در ادامه با بیان اینكه می توانیم پیشنهادهای خود را در قالب یك بسته به طرف های ایرانی ارایه دهیم اظهار داشت: با توجه به باز شدن سطح مناسبات بین المللی با ایران در ماه های اخیر و فراهم شدن شرایط مساعد در بخش همكاری های بانكی، انتظار می رود روابط اقتصادی دو طرف بسط و گسترش یابد.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با اشاره به همكاری مستمر این شركت فنلاندی در طرح های معدنی ایران حتی در دوران پیچیده شدن شرایط تحریم گفت:‌ در هفته های آتی برنامه های توسعه معادن سنگ آهن سنگان را اعلام خواهیم كرد و در این برنامه اولویت ما استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و شركت های خارجی است.
مهدی كرباسیان پیشنهاد داد كه چنانچه طرف خارجی با یكی از شركت های داخلی مشاركت كند از كارآمدی بالایی در اجرا برخوردار می شود. وی در عین حال گفت: ایمیدرو با مشاركت سازمان زمین شناسی ایران طرح اكتشافات جدید در سنگان را به اجرا در می آورد كه هدف نهایی تامین مواد اولیه طرح های توسعه فولاد است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت سیاست های جدید دولت برای افزایش همكاری با طرف های اروپایی را مورد تاكید قرار داد و افزود:‌ این همكاری ها به ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی منافع دوسویه دارد و شركت هایی در این بین موفق تر خواهند بود كه از زمان بهترین استفاده را كنند.