مشاهده مطلب

      ۲۸ آبان ۱۳۹۱      ۰             924      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در سومین شب از شب‌های ماه محرم گفت: مقاومت چهره زیبایی از پایداری، حکمت،‌ شجاعت وقدرت از خود نشان داد.

وی گفت: وجود عناصر مقاومت در میان مردم غزه باعث شده تا مواضع‌اش بر دوست و دشمن و تمام مردم حاکم ‌شود.

سیدحسن نصرالله افزود: در صورتی که مقاومت فلسطین اراده ضعیفی داشت یا آنکه از سوی مردم و ملتش خوار شمرده می‌شد،‌ دشمنی‌ها علیه آن متوقف نمی‌شود.

پایداری نیروهای مقاومت اسرائیل را شگفت‌زده کرد

وی گفت: غزه ایستاد، مقاومت و پایداری کرد و آشکار است که اسرائیلی‌ها شگفت زده شدند و اسرائیلی‌ها زمانی که گمان کردند قادر هستند توانایی موشکی مقاومت را در حملات نخستین از بین ببرند مرتکب اشتباه و توهم شدند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: مقاومت هم اکنون توانسته تل‌آویو و قدس و اماکن دیگر را مورد حمله قرار دهد.

وی گفت: اسرائیل گمان می‌کرد در صورتی که بمباران‌ها دو یا سه روز ادامه یابد مقاومت تسلیم شده و خواستار توقف جنگ به هر بهایی باشد به همین دلیل در روزهای گذشته سخنان متکبرانه‌ای شنیدیم که اسرائیل هرگز جنگ را متوقف نخواهد کرد تا آنکه گروه‌های مقاومت به التماس بیفتند اما موضوعی که هم اکنون شاهد آن هستیم عکس تصور اسرائیلی‌ها است.

امروز مقاومت برای پایان جنگ شرط گذاشته است

سید حسن نصرالله گفت: امروز نیروهای مقاومت برای توقف جنگ شرط گذاشته و از شرط‌هایی که هم اکنون مطرح کرده، پایان محاصره غزه به طور کامل بوده و همچنین خواستار تعهد بین‌المللی است که دشمن اسرائیلی عملیات ترور و دشمنی خود را بار دیگر از سر نگیرد.

وی تاکید کرد مقاومت فلسطین در حال حاضر در وضعیتی قرار ندارد که درباره آتش بس صحبت کند چون این موضوع [در حال حاضر] به نفع مقاومت نیست.

سید حسن نصرالله به هراس اسرائیل اشاره کرد و گفت: شاهد عقب‌نشینی اسرائیل هستیم و در حال حاضر صحبت‌ها درباره نگرانی از تغییر دیدگاه‌ها آغاز شده و همچنین سخنانی درباره نگرانی از تبعات مالی و اقتصادی ادامه این جنگ بر اسرائیل مطرح شده است.

درخواست اسرائیل از برخی کشورها برای متوقف کردن جنگ

دبیر کل حزب‌الله افزود: اطلاعات حاکی از آن است که اسرائیل در برخی کشورها خواسته تا غزه را برای توقف درگیری ترغیب کند.

وی گفت: مقاومت در غزه دارای توانایی، اراده و برنامه‌ریزی است و در برابر تجربه مقابله بسیار بزرگی قرار دارد و در صورتی که اسرائیلی‌ها تصمیم بگیرند که عملیات زمینی علیه غزه را آغاز کنند، مرتکب حماقت شده‌اند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی تا کنون هیچ گونه موضعی نداشته است البته برخی کشورهای اسلامی اقدامات اسرائیل را محکوم کردند و شدیدترین سخنانی که شنیدیم ضرورت مجازات اسرائیل است اما چگونه می‌شود اسرائیل را مجازات کرد.

وی گفت: موضع «عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان،‌موضع شایسته‌ای بوده که از اعراب خواسته تا تمامی روابط و توافقنامه‌ها با اسرائیل را متوقف کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: نمی‌خواهم از امور پیشی بگیرم اما منتظر بیانیه‌ای که از نشست وزیران کشورهای عربی [در قاهره] صادر می‌شود خواهیم ماند.

وی گفت: واکنش‌ اعراب همچنان در پایین‌ترین سطح انتظارات قرار دارد و از کشورهای عربی انتظار می‌رود تا مواضعی اتخاذ کنند که بر اسرائیل فشار آورد تا حملات خود به غزه را پایان داده و شرط‌های به جای مقاومت فلسطین را اجابت کند.

اعراب از سلاح نفت برای فشار بر آمریکا استفاده کنند

سید حسن نصرالله گفت: هیچ سخنی درباره تهدید قطع روابط یا لغو و تعلیق توافقنامه‌ها با اسرائیل یا استفاده از سلاح نفت،‌یا افزایش قیمت نفت یا کاهش تولید نفت برای فشار بر آمریکا نشنیدیم.

وی اضافه کرد: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قادر است که با یک تماس جنگ را متوقف کند اما وی همچنان از اقدامات اسرائیل حمایت می‌کند و این بدان معناست که وی تا کنون هیچ کلمه‌ای از اعراب نشنیده است.

نگرانی از فشار اعراب بر مقاومت برای پایان جنگ

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: همچنان از کشورهای عربی انتظار داریم تا موضع مناسبی اتخاذ کنند و نگران هستیم که برخی از کشورهای عربی بر مقاومت فشار آورده تا از شرط‌های خود کوتاه آید تا بتوانند نقش خود برای ایجاد آرامش را ایفا کرده و اعتماد آمریکا را جلب کند.

وی تاکید کرد کشورهای عربی باید همبستگی واقعی نشان دهند و غزه قادر است که پیروز شود.

 برچسب ها : ، ، ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: