مشاهده مطلب

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴      ۰             5565      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

طی مراسمی با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، پالایشگاه قطران زرند کرمان به عنوان دومین پالایشگاه قطران کشور با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، این پالایشگاه پس از مدیرعاملی مهندس جعفری و با پیگیری های شبانه روزی مدیران وارد فاز جدیدی شده و با بهره گیری از توان متخصصان داخلی موفق به تولید محصول شد.

دراین مراسم مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدا با قدردانی از تمامی افرادی که در به ثمر رساندن این مجتمع تلاش کرده اند، اعلام کرد: زغال سنگ در مراحل مختلف فرآوری به جایی می رسد که موادی با ارزش اقتصادی بالا تولید می کند و باید علاوه بر تأمین نیاز کشور به صادرات نیز توجه داشته باشند. در حوزه زغالسنگ بیشتر بحث حرارتی و کک آن در میان مردم رایج است اما امروز شاهد هستیم که اقلام مختلفی از مواد شیمیایی از زغال سنگ استحصال می شود که برخی از آنها قیمت بسیار خوبی در بازار دارند.

رییس هیات عامل در ادامه این مراسم تصریح کرد: توجه به مسایل زیست محیطی و حل مشکلات در این پروژه بسیار مهم است. به همین دلیل از مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و مدیر مجتمع تقاضا دارم هرچه سریع تر از یک مشاور معتبر در موضوعات زیست محیطی استفاده شود. این وظیفه ما است که به مردم اطمینان دهیم که آلودگی زیست محیطی ایجاد نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید برای نسل جوان و آینده کشور تولید داشته باشیم، افزود: این موضوع در تولید زغالسنگ هم وجود دارد زیرا امروز در کشور با کمبود زغال سنگ مواجه هستیم در صورتی که در حال حاضر ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی کشور شناسایی شده است. اگر کارهای اکتشافی در استان کرمان و خراسان جنوبی نهایی شود این رقم به ۲ تا ۳ برابر خواهد رسید.

رییس هیات عامل ادامه داد: زغال سنگ یعنی تولید مواد شیمیایی کشور که حتی در حرارتی هم سودآور است و این نشان می دهد کشور از لحاظ ظرفیت مورد عنایت خداوند قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز می خواهم خبر خوشی را اعلام کنم، افزود: در زمینه ایمنی معادن زغال سنگ وزارتخانه برنامه ای ویژه داریم زیرا اولین تجهیزات ایمنی این معادن را وارد کرده ایم که در اختیار معادن با وام چند ساله و سود کم در اختیار معادن قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم وجیه اله جعفری، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد: در ابتدا باید از کارشناسانی که با پیگیری های دلسوزانه خود به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا این مجتمع به ثمر برسد تشکر کنم زیرا از نزدیک شاهد دلسوزی این افراد بوده ام که با وجود سختی کار و مشکلات احتمالی ریسک این کار را به جان خریده و این مجتمع را به مرحله تولید رساندند و ثابت کردند که کشور ما می تواند با دانش بومی خود مشکلات را مرتفع کند.

وی در ادامه افزود: یک سال و نیم پیش با پیگیری های جدی دکتر کرباسیان، ما هم به شدت پیگیر این پروژه شدیم و پس از تشکیل کمیته و تیم کارشناسی و بهره گیری از تجربه کارشناسان ذوب آهن اصفهان در نهایت اقدامی را انجام دادیم که پیمانکاران چینی از ما دریغ کردند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی با اشاره به اینکه زغالسنگ به ویژه در زرند به لحاظ پتانسیلی که وجود دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: ارزش افزوده این محصول در سطح استانی و کل کشور باعث شد تا ایجاد زنجیره در این بخش جدی گرفته شود و افتتاح این مجتمع نیز یکی از حلقه های این زنجیره به شمار می رود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: