- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

یک چهارم شمش ایمیدرو را فولاد خوزستان تولید کرد

مدير عامل شركت فولاد خوزستان خبر داد: در۹ ماه سال جاري يك چهارم از شمش توليدي شركت هاي فولاد تحت پوشش ايميدرو، توسط فولاد خوزستان توليد و عرضه شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران،‌ مدير عامل شركت فولاد خوزستان با اعلام خبر فوق تصريح كرد: توليد ۹ ماهه شمش در اين شرکت به بيش از دو ميليون ۵۸۲ هزارتن رسيده به طوري که اين رقم پنج درصد بيش از برنامه توليد بوده است .
عبدالمجيد شريفي افزود: ميزان توليد شمش در اين شركت از ۲ ميليون و ۳۵۵هزار تن سال در سال ۸۷ به ۳ميليون و ۳۸۴هزار تن سال ۹۰ افزايش پيدا كرد.
عبدالمجيد شريفي همچنين يادآور شد: شرکت فولادخوزستان به عنوان بزرگترين عرضه کننده شمش فولاد در کشور از ابتداي فعاليت خود تاکنون بالغ بر چهل ميليون تن شمش فولاد توليد و به بازار عرضه کرده است . به طوري كه توليد تجمعي اين شرکت از ابتداي توليد در سال ۱۳۶۸ تا روز جمعه يکم ديماه سال جاري به رقم چهل ميليون و ۱۸۰۰ تن رسيد .
بگفته عبدالمجيد شريفي در همين مدت توليد بيش از ۶۴ ميليون و نهصد هزارتن گندله سنگ آهن و ۴۳ ميليون و ۹۵۰ هزارتن آهن اسفنجي حاصل تلاش کارکنان شرکت در واحدهاي گندله سازي و احياء مستقيم بوده است .
وي خاطرنشان كرد:‌ ميزان توليد در اين شركت در چهار سال اخير ۵۴درصد رشد يافته است.