مشاهده مطلب

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۱      ۰             1808      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به نقل از واحد مركزی خبر، مهدی غضنفری تصویب پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح صیانت از تولید را یكی از مصوبات این كارگروه دانست و افزود: این مصوبه علاوه بر تسهیلات قبلی طرح صیانت از تولید بود و هدف از آن استمرار تولید و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.
وی همچنین تصویب پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی برای اتمام طرح های با پیشرفت فیزیكی بالا را یكی دیگر از تصمیمات این جلسه برشمرد و گفت: ۱۸۸ طرح صنعتی مهر ماندگار و بیش از ۴۰۰۰ طرح نیمه‌تمام بخش صنعت و معدن مشمول این مصوبه می‌شوند كه طبق تصمیم این كارگروه قرار شد ۱۷۰۰ میلیارد تومان به همراه یك میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی و همچنین ۹۰۰ میلیارد تومان به همراه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش دولتی، تسهیلات داده شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دستور پرداخت ارز مبادلاتی برای تأمین مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز تولید صنایع خودروسازی و سایر واحدهای بزرگ صنعتی هم از مصوبات دیگر كارگروه تولید ملی و صنعت بود.
غضنفری همچنین با اشاره به دستور پرداخت تسهیلات ریالی مورد نیاز خودروسازی از طریق بانك مركزی گفت: خودروسازان در گذشته گفته بودند اگر ارز مبادله‌ای و تسهیلات مورد درخواست آنها كه از ابتدای امسال مطرح شده بود پرداخت شود می توانند با افزایش تولید و استمرار تقاضا قیمت كالاهای خود را كاهش دهند.
وی افزود: در این جلسه آقای احمدی نژاد دستور پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی خودروسازان با توجه به نوع وسیله‌های آنها را به بانك مركزی صادر كرد و بانك مركزی هم مكلف شد ارز مورد نیاز خودروسازان (ایران خودرو و سایپا) را به نرخ ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار دهد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه وارد قیمت خودرو نشدیم چرا كه این موضوع وظیفه شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف كنندگان است و امیدواریم آثار این تصمیم در نحوه قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت و سازمان حمایت پدیدار شود.
وی افزود: قرار شد بانك مركزی ۱۰۰۰ میلیارد تومان در صورت سپردن وثیقه های مورد اعتبار خودروسازان به آنها پرداخت كند.
غضنفری سرعت‌بخشی به پرداخت تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی معرفی شده و همچنین اجازه طولانی‌تر كردن بازپرداخت تسهیلات ارزی واحدهای تولیدی كه برای سرمایه‌گذاری خود از منابع حساب ذخیره ارزی استفاده كرده‌اند (بسته به نوع و رشته صنعتی و میزان سرمایه‌گذاری) از دیگر مصوبات این كارگروه برشمرد.
وی افزود: یكی دیگر از مصوبات این جلسه دستور تخصیص و پرداخت ۴۰ میلیارد تومان برای تقویت صندوق حمایت از تولیدات صنفی در سال جاری بود و هدف از آن حمایت از صنایع كوچك و متوسط است.
غضنفری همچنین با اشاره به اینكه امسال ۳٫۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار واردات كالا در هر ماه داشته‌ایم گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی كرده است تا ارز مورد نیاز تولید را از محل صادرات نفتی در آینده نزدیك تأمین كند كه این موضوع حاكی از استقلال ارزی بخش تولید است

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: