- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

ورود هلدینگ های جدید سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)‌،‌ رييس هيات عامل اين سازمان كه به مناسبت فرارسيدن هفته دولت و عملكرد ايميدرو سخن مي گفت با اعلام مطلب فوق افزود: وضعيت سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني به گونه اي است كه حتي برخي هلدينگ هاي سرمايه گذاري كشور براي نخستين بار تصميم به سرمايه گذاري در اين بخش گرفتند.
مهدي كرباسيان تصريح كرد: به عنوان مثال براي طرح يك ميليارد دلاري توسعه در ناحيه معدني سنگان ۲۹ شركت و مجموعه، براي سرمايه گذاري اعلام آمادگي كردند به طوري كه ۱۲ هلدينگ از اين تعداد براي نخستين بار تصميم گرفتند در سبد سرمايه گذاري هاي خود از پتانسيل هاي سوددهي اين حوزه نيز بهره مند شوند.
وي يكي از سياست جديد ايميدرو را استقبال از سرمايه هاي بخش غيردولتي و خصوصي عنوان كرد و افزود: با توجه به سرمايه هايي كه در اختيار بخش هاي غيردولتي قرار دارد مي توان بسياري از طرح هاي بخش معدن را از اين راه تامين كرد و در مقابل نيز شركت هاي بزرگ سرمايه گذاري با مشاركت شركت هاي متخصص در اين حوزه،‌ توان فني و مالي خود در اجراي پروژه هاي بزرگ معدني را افزايش مي دهند.
وي در عين حال گفت: در هر هفته تعدادي شركت متوسط و بزرگ خارجي براي سرمايه گذاري در حوزه معدن با اين سازمان مذاكره مي كنند به طوري كه با كنار رفتن تحريم هاي بانكي و بين المللي بتوانند از باز شدن فضاي سرمايه گذاري در ايران استفاده كنند.
معاون وزير صنعت معدن و تجارت يادآور شد:‌ بسياري از شركت هاي خارجي كه براي مذاكره وارد ايران مي شوند به نبود اطلاعات كافي نسبت به پتانسل هاي سرمايه گذاري در كشورمان اذعان مي كنند از همين رو بايد با اطلاع رساني مستمر و صحيح شرايط ورود سرمايه هاي ايرانيان مقيم خارج و شركت هاي خارجي را فراهم كرد.
وي ادامه داد: اولويت فعلي ما جذب سرمايه هاي بخش خصوصي داخلي و سرمايه هاي ايرانيان مقيم خارج است به گونه اي بتوان علاوه بر تامين مالي،‌ به انتقال فن آوري هاي جديد در حوزه معدن و صنايع معدني كمك كرد.